سجادی: دولت نمی تواند به ورزش حرفه ای یاری کند

به گزارش بیباپ، ششمین نشست آموزشی مدیران و موسسان باشگاه های ورزشی استان تهران با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و علی جوادی مدیرکل استان تهران برگزار گردید.

سجادی: دولت نمی تواند به ورزش حرفه ای یاری کند

سجادی در این نشست گفت: همه ما باید به نوعی از احوالات ورزش باخبر باشیم. من به عنوان وزیر ورزش و جوانان به همه کشور اعم از منطقه ها محروم و کم برخوردار و پربرخوردار، سواحلی و خشک سر زده ام، اما در کنار این برنامه ها احتیاج به عشق و علاقه، پویایی، مدیریت و احساس مسئولیت هم هست؛ چرا که همه ظرفیت ها را در یک جای مقدس، ارزشمند، بسیار مفید و کارآمد به نام ورزش گردهم آورده ایم.

وی تأکید کرد: باید بدانیم که در بین 10 شغل برتر جهان، مشاغل مرتبط با ورزش و تفریحات سالم هنوز حرف اول را می زنند؛ پرطرفدار و پردرآمد هستند، پس چرا ما باید نگران باشیم که اگر یک باشگاهی را راه اندازی می کنیم، آیا سرمایه ما بازمی گردد و یا چندساله بازمی گردد؟

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برگزاری این نوع جلسات باعث به روز شدن می گردد. الان دولت در پی هوشمندسازی سامانه های کسب وکار بوده و یک تکلیف قانونی است و مورد تأکید رئیس جمهور هم هست. با اعتقاد در این دوره ها حضور پیدا کنید و با سامانه ها کار کنید. کارهای بزرگی در ورزش جهان در حال اتفاق افتادن است و ما نباید جا بمانیم. یک بخش مهم که احتیاج است جا نمانیم، موضوع باشگاه داری و در مکان های ورزشی، در طراحی ها و در زمان بندی هاست. ان شاءالله برنامه ریزی ها طوری باشد که در باشگاه داری و مکان داری های ورزشی، مخاطبان خود را خوب بشناسیم و آنان را خوب جذب کنیم و ادارات کل ما در آنچه که در راستای اهداف ورزش کشور برنامه ریزی و تبیین می گردد، پیروز باشند.

سجادی اظهار داشت: اعتقاد دارم باید برای بخش خصوصی احترام قائل بود و فرش قرمز پهن کرد. بخش خصوصی می تواند دست دولت را بگیرد، چراکه ما طبق قوانین از بودجه دولت نمی توانیم خرج مکان های ورزشی کنیم، حتی از بیت المال نمی توانیم خرج ورزش حرفه ای کنیم. دولت نمی تواند به ورزش حرفه ای یاری کند و در بودجه هایی که به ادارات کل و فدراسیون ها می دهیم، این نکته را نیز به آنان یادآوری می کنیم.

وی در ادامه گفت: باید مکان های ورزشی و پروژه های نیمه تمام خود را مشارکتی واگذار کنیم و مالکیت پروژه ای را که تمام شد، واگذار کنیم و نه اجاره دهیم. حتی اگر مالکیت را نخواستند، به طور بلندمدت اجاره دهیم. ان شاءالله با مدیریت خوب شما این فضاها را تقویت کنیم، کسب وکار رونق بگیرد، استعدادها شناسایی شوند و با یاری شما به مردم برترین خدمات را ارائه بدهیم.

در بخش دیگری از این نشست، علی جوادی مدیرکل ورزش استان تهران هم با بیان اینکه جلسات دوره ای آموزشی برای ششمین بار با هدف هم افزایی و خدمت رسانی بهتر به مردم در جهت جذب مخاطبان و جهت گیری مناسب باشگاه ها در اجرای وظایف خود تشکیل شده، گفت: مطمئن هستم که این جلسات نتایج خوبی را در برخواهد داشت.

در ششمین نشست آموزشی مدیران و موسسان باشگاه های ورزشی استان تهران در جهت هم افزایی بیشتر، طرح تدریس 5 بخش در دستور کار نهاده شد و تدریس و آموزش مدیریت به وسیله جوادی مدیرکل انجام شد. بعلاوه در این دوره مباحثی چون مسائل مالی، مدیریت باشگاه ها، مباحث حقوقی، نظارت، حراست و نحوه تمدید و صدور مجوز، آموزش و تدریس شد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2484

به "سجادی: دولت نمی تواند به ورزش حرفه ای یاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سجادی: دولت نمی تواند به ورزش حرفه ای یاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید