سامسونگ سال گذشته نزدیک به 10 میلیون گوشی تاشو را روانه بازار کرد

به گزارش بیباپ، سامسونگ خود را برای رویداد گلکسی آنپکد 19 مرداد (10 آگوست) و رونمایی از نسل تازه گوشی های تاشوی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 آماده می نماید. در آستانه این رویداد، TM Roh، مدیر بخش گوشی های هوشمند سامسونگ با انتشار پستی به این رویداد واکنش نشان داد و اظهار داشت که اکنون کاربران بیشتری از گوشی های تاشوی سامسونگ استفاده می نمایند.

سامسونگ سال گذشته نزدیک به 10 میلیون گوشی تاشو را روانه بازار کرد

Roh در ادامه اضافه نمود: سه سال پیش، گلکسی های تاشو، گوشی های هوشمند عجیب و غریبی تلقی می شدند که خیلی کاربرپسند نبودند. با این حال، خیلی سریع معین شد که این طراحی پیشگامانه و انعطاف پذیر کاملاً با سبک زندگی مدرن امروزی مطابقت دارد. در نتیجه چیزی که سه سال پیش برای کاربران تازگی داشت، اکنون انتخاب اول میلیون ها کاربر محسوب می گردد.

Roh در این پست می گوید که در سال 2021 این شرکت، تقریباً 10 میلیون گوشی هوشمند تاشو را در سراسر دنیا روانه بازار نموده که این رقم نسبت به سال 2020 در حدود 300 درصد افزایش داشته است. بعلاوه به گفته راس یانگ، تحلیلگر معروف دنیای تکنولوژی، سامسونگ کمی اغراق نیز چاشنی آمار و ارقام عرضه به بازار این محصولات نموده است. این تحلیلگر داده های خود را در وب سایت TheVerge به اشتراک گذاشته که بر اساس آن، سامسونگ حدود 7.9 میلیون گوشی تاشو را در اختیار کاربران سراسر دنیا قرار داده است.

این عدد هر چه باشد، تنها بخشی از آمار بازار گوشی های هوشمند را نشان می دهد. بر اساس گزارش منتشر شده از IDC سامسونگ در سال 2021، حدود 272 میلیون گوشی هوشمند به فروش رسانده است. راس یانگ در ادامه، داده هایی را به اشتراک گذاشته که نشان از فزونی بی چون و چرا سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند تاشو دارد.

بر اساس این اطلاعات، سامسونگ در سال 2021 در حدود 87.8 درصد از بازار گوشی های هوشمند تاشو را از آن خود کرد. این در حالی است که هواوی با در اختیار داشتن 9.3 درصد از سهم بازار این گوشی ها در رتبه دوم نهاده شد. سه نفر آخر این فهرست سهم بسیار کمی از بازار گوشی های هوشمند تاشو داشتند: شیائومی 2.4 درصد، رویول 0.3 درصد و اوپو 0.2 درصد.

این شرکت فناوری کره ای که در سال 2021 با عرضه گوشی های تاشوی زد فلیپ و زد فولد توانست بازار این گجت های هوشمند را تحت تصرف خود درآورد، علاقمند است تا نسل تازه این گوشی ها، فرایند خوب آن ها را ادامه دهد. طرفداران و علاقمندان به گوشی های هوشمند تاشو همگی منتظر معرفی نسل تازه گوشی تاشوی سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 هستند. کمتر از حدود یک ماه تا رونمایی رسمی از گوشی های تاشوی تازه سامسونگ فاصله داریم و این یعنی قرار است در روزهای آینده خبرهای زیادی در خصوص این محصولات بشنویم.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از منابع موثق، غول کره ای فناوری فراوری انبوه قطعات دو گوشی هوشمند تاشوی تازه خود را به زودی شروع می نماید تا بتواند آن ها را طبق برنامه ریزی خود در تابستان به کاربران معرفی کند. انتظار می رود این شرکت فراوری انبوه این محصولات را از ماه آینده یا اوایل ژوئیه شروع کند. گزارش های تازه حاکی از آن است که سامسونگ میخواهد بیش از 10 میلیون واحد گوشی هوشمند تاشوی را روانه بازار کند. گفته می گردد که بخش عمده این تعداد از گوشی های هوشمند تاشو به گلکسی زد فلیپ که محبوبیت بیشتری دارد، تعلق پیدا می نماید. بدین ترتیب سامسونگ تقسیم بندی عرضه 70 درصدی به 30 درصدی را برای گلکسی زد فلیپ 4 در نظر خواهد گرفت.

گفته می گردد که گلکسی زد فولد 4 به عنوان پرچم دار تازه تاشوی سامسونگ، از پردازنده تازه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده بهره می برد. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس همانطور که از نامش پیداست، به عنوان نسخه قدرتمندتر پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 روانه بازار شده است. باید خاطر نشان کنیم که این چیپست تازه به جای فرآیند ساخت 4 نانومتری سامسونگ، به یاری فرآیند 4 نانومتری TSMC فراوری شده است.

ظاهراً گلکسی زد فولد 4 از یک نمایشگر 7.6 اینچی اصلی و یک نمایشگر 6.3 اینچی بیرونی بهره خواهد برد. گفته می گردد نسبت ابعاد این دو نمایشگر اندکی تغییر یافته و از سوی دیگر باید به شایعات مربوط به کاهش نسبی چین خوردگی نمایشگر هم اشاره کنیم. منبع تغذیه این گوشی تاشوی تازه را نیز یک باتری با ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعت تشکیل می دهد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2403

به "سامسونگ سال گذشته نزدیک به 10 میلیون گوشی تاشو را روانه بازار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ سال گذشته نزدیک به 10 میلیون گوشی تاشو را روانه بازار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید