زنگ خطر بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی در تالار ها

به گزارش بیباپ، علیرضا نوروزیان گفت: متاسفانه در بعضی از تالار ها شیوه نامه بهداشتی به خوبی رعایت نمی گردد و زنگ خطری برای شیوع بیشتر ویروس کرونا در سایه غفلت مسئولان است.

زنگ خطر بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی در تالار ها

به گزارش خبرنگاران از بجنورد ، علیرضا نوروزیان مدیر سلامت و محیط کار علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : با وجود تذکر های اجرا شده به صاحبان بعضی از تالار ها آن ها مدعی هستند که میزبان و مهمانان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی توجهی نمی نمایند.

بیشتر بخوانید

او از شهروندان خواست از دورهمی و تجمع در مراسم های عروسی و... خودداری نمایند و درصورت حضور در مراسمی حتما ماسک داشته باشند.

او توضیح داد: وجود سیستم تهویه مناسب در تالار ها و مکان های شلوغی لازم است.

او هم چنین به نگرانی بعضی از والدین بعد از بازگشایی مدارس اشاره نمود و گفت: در مدارس شیوه نامه های بهداشتی رعایت می گردد و به تعداد محدود دانش آموزان در کلاس های درس حضور دارند، اما در تالار ها گاهی اوقات مشاهد می گردد مهمانان بدون ماسک در مجلس حضور دارند.

او ابزار نگرانی کرد و اضافه کرد: متاسفانه در بعضی از تالار ها تعداد مهمانان بیش از ظرفیت مجاز است و علی رغم بازرسی های اجرا شده و تذکر های پی درپی شاهد دور زدن مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا به وسیله بعضی از تالار داران هستیم.

او توضیح داد: کادر اجرایی در مدارس و دانش آموزان 12 سال به بالا واکسن کرونا را دریافت نموده اند، اما در مراسمی که در تالار ها برگزار می گردد، تعیین نیست چند درصد از افراد حاضر در تالار واکسن کرونا را زده اند.

او اضافه کرد: متاسفانه بعضی از هم استانی ها مراسم خود را در خانه برگزار می نمایند که بدون شک تجمع افراد در محیطی کوچک به مراتب تهدیدی جدی تر برای سلامت افراد است.

او خطاب به والدین گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هر مکانی مهم است و نباید فراموش کنیم ویروس کرونا در کمین نشسته است و گاهی اوقات در سهل انگاری ما غافلگیر می شویم.

ه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2210

به "زنگ خطر بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی در تالار ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی در تالار ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید