رویداد شب های فرهنگی قشم در تهران برگزار می گردد

به گزارش بیباپ، ایرنا/ براساس سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، رویداد شب های فرهنگی قشم در تهران برگزار می گردد.

رویداد شب های فرهنگی قشم در تهران برگزار می گردد

حامد بی آزار اضافه کرد: 15 هنرمند قشمی در قالب یک گروه فرهنگی-هنری به عنوان سفیران فرهنگ، ادب و هنر قشم در تهران حضور پیدا می نمایند.

وی ادامه داد: نمایش 20 قطعه عکس از زیبایی های جزیره قشم که به وسیله عکاسان حرفه ای بومی تهیه شده، یکی از برنامه هایی است که در شب های فرهنگی قشم از 28 تا 30 مهر جاری اجرا می گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم توضیح داد: ارائه نقشه کلی جزیره قشم با تمام اطلاعات گردشگری از جمله سایت های دیدنی، اطلاعات اقامتگاه های بومی و هتل ها به مردم از دیگر بخش های این رویداد است.

وی اضافه کرد: اجرای عود نوازی به عنوان موسیقی بومی جزیره، نقش حنا و ارائه نمایشگاهی از ابزار و وسایل قدیمی مورد استفاده در منطقه با هدف شناخت تاریخ فنی مردم قشم از جمله بخش هایی است که در رویداد شب های فرهنگی پیش بینی شده است.

بی آزار ادامه داد: ایجاد دکور حجله برای تماشاگران و امکان تهیه عکس در این مکان سنتی نیز در این رویداد اجرا می گردد.

وی اظهار کرد: بعلاوه غرفه صنایع دستی در این رویداد پیش بینی شده تا مخاطبان علاوه بر آشنایی با نحوه فراوری بعضی از صنایع سنتی قشم، امکان خرید این فراوریات را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم اضافه کرد: اولین محلی که این رویداد در آن اجرا می گردد، مجتمع تعیین مال در میدان آزادی تهران است که فضایی 60 هزار متر مربعی با 200 باب مغازه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در نیمه دوم سال که با سرد شدن هوا و تاریکی زودهنگام روبرو خواهیم بود، این مکان انتخاب شد تا از نظر حضور مخاطب مسئله ای وجود نداشته باشد.

بی آزار ابراز کرد: این رویداد فرهنگی از ساعت 17 بعدازظهر تا 21 شب در این مجتمع برگزار می گردد که برترین زمان ممکن از نظر حضور مخاطب است.

وی اضافه کرد: هم اکنون چند مجتمع تجاری دیگر در تهران نیز آمادگی خود را برای میزبانی از رویداد شب های فرهنگی قشم اعلام نموده اند که سعی می گردد علاوه بر مرکز در دیگر کلانشهرهای کشور نیز این رویداد اجرا گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ادامه داد: امید است با برگزاری اینگونه رویدادها و پس از برطرف مسائل و محدودیت های مربوط به کرونا، قشم به عنوان مقصد گردشگری هموطنان انتخاب گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2158

به "رویداد شب های فرهنگی قشم در تهران برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد شب های فرهنگی قشم در تهران برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید