روسیه به هند اس-400 می دهد

به گزارش بیباپ، بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، این منبع دیپلماتیک نظامی ارزش این قرارداد میان روسیه و هند را 5 میلیارد و 430 میلیون دلار اعلام نموده است.

روسیه به هند اس-400 می دهد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

طبق گفته این منبع، روسیه تحت قراردادی که در تاریخ 5 اکتبر در دهلی نو با مقامات هند به امضا رساند، قرار است پنج مجموعه سامانه اس-400 که هرکدام شامل یک مرکز فرماندهی و دو گردان سامانه پرتاب موشک می گردد، به این کشور تحویل دهد.

اولین مجموعه قرار است در پاییز 2020 به هند تحویل داده شده و مجموعه بعدی نیز در سال 2021 تحویل دهلی نو می گردد؛ و به همین ترتیب این روند ادامه خواهد داشت تا آخرین مجموعه در بهار 2023 تحویل هند گردد.

سامانه اس-400 یکی از پیشرفته ترین سامانه های پدافند هوایی است که با توجه به مشکلاتی که سامانه رقیب آمریکایی آن، پاتریوت در میادین نبرد از خود نشان داده، این روز ها هواداران زیادی پیدا نموده است.

در نیمه جولای سال جاری بود که درپی مذاکرات فشرده وزارت دفاع هند با همتای روسی، مسکو با فروش این سامانه پدافند موشکی به دهلی نو موافقت کرد.

در حال حاضر به جز روسیه، تنها کشوری که این سامانه ها را خریداری نموده و به طور رسمی کنترل آن را در اختیار دارد، چین است. به نوشته نشریه اکونومیک تایمز، اما احتمال فروش این سامانه ها از سوی مسکو به ایران، الجزایر، بلاروس و ویتنام نیز وجود دارد.

ارزش هر فروند سامانه های اس-400 به طور کامل (شامل 8 آتشبار، 112 موشک، خودرو های فرماندهی و پشتیبانی) 400 میلیون دلار برآورد شده است.

یکی دیگر از کشور هایی که در ماه های اخیر علاقه بسیاری به خرید این سامانه نشان داده، ترکیه است که قراردادی نیز به همین منظور با روسیه به امضا رسانده است.

در این میان واشنگتن بار ها آنکارا را به وضع تحریم هایی سخت در صورت ادامه قرارداد با مسکو در رابطه با خرید اس-400 تهدید نموده، اما با این حال مقامات ترکیه گفته اند که با این تهدیدات واشنگتن این قرارداد خود با روسیه را لغو نخواهند کرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 556

به "روسیه به هند اس-400 می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به هند اس-400 می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید