دستگاه لایه نشانی ایرانی به 2 کشور صادر شد

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، شرکت دانش بنیانی توانست با افزایش سطح کاربرد و ارتقای کیفیت دستگاه لایه نشانی دورانی تولیدی خود وارد مرحله صادرات شده و این دستگاه را به کشورهای بولیوی و عراق صادر کند.

دستگاه لایه نشانی ایرانی به 2 کشور صادر شد

دستگاه لایه نشانی دورانی در سال 91 فراوری و تا به امروز نزدیک به 10 نسخه به روزشده داشته است که هرکدام ظاهر و کیفیت محصول و همچنین سطح کاربرد آن را ارتقا داده است، این افزایش کیفیت و سطح کاربرد منجر به توسعه بازار بین المللی این محصول و ورود به مرحله صادرات شده است.

این شرکت توانسته تا به حال 2 دستگاه به کشورهای بولیوی و عراق صادر کند و قرار است در آینده نزدیک این محصول فراوری داخل به سوریه و چند کشور آفریقایی نیز صادر گردد.

امیر بهتاش مدیرعامل شرکت درباره ویژگی های این محصول گفت: مزیت دستگاه فراوریی این شرکت تعداد دور بالای این دستگاه است که به 12000 دور در دقیقه می رسد. این مدل از نوع دستگاه های لایه نشانی رومیزی است و برای کاربردهای لیتوگرافی که به ضخامت پوشش دهی کم احتیاج دارند استفاده می گردد.

وی اضافه نمود: ازدیگر آزمایشگاه هایی که به این نوع پوشش دهی احتیاج دارند آزمایشگاه میکروفلوئیدیک است که در آن برای جداسازی سلول ها و تشخیص بیماری هایی مثل سرطان تراشه های مخصوصی فراوری می نمایند. دیگر مزایای این دستگاه که با نمونه های اروپایی قابل مقایسه است این است که کاملاً قابل برنامه ریزی است و سرعت، زمان و شتاب دستگاه قابل تنظیم است.

مدیر شرکت ادامه داد:می توان برنامه هایی که به دفعات از آن استفاده می گردد را در حافظه دستگاه ذخیره و در مواقع لزوم به راحتی فراخوانی کرد. همچنین این دستگاه قابلیت خودتمیزشوندگی دارد و مواد اضافی با استفاده از محفظه زیرین به طور اتوماتیک تخلیه می گردد.

بهتاش درباره بازار داخل این محصول گفت: توسعه کسب وکار شرکت و خوش نام بودن آن مدیون افزایش کیفیت دستگاه ها و ارتقا سطح کاربرد آنها و همچنین خدمات پس از فروش مطلوب است که بین متقاضیان به یکدیگر پیشنهاد شده است. به همین دلیل چندین آزمایشگاه که از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی هستند اقدام به خرید دستگاه های ما نموده اند که در بعضی موارد ما توانستیم دستگاه آنها را ارتقا دهیم بدون اینکه هزینه ای متحمل شوند؛ این از موارد خدمات پس از فروش ما بوده که نظر متقاضیان را جلب نموده است. همچنین این دستگاه با اینکه از سال 92 تا به امروز به قابلیت های آن اضافه نموده شده و سطح کاربرد آن ارتقا یافته است ولی قیمت آن تغییر چندانی ننموده است.

وی در ادامه گفت: دستگاه پوشش دهی دورانی یکی از دستگاه های ابتدایی برای هر آزمایشگاهی است و ما معمولاً هرساله حدود 20 عدد از این دستگاه را به مراکز تحقیقاتی مثل دانشگاه ها و آزمایشگاه های خصوصی شیمی، زیستی و میکروفلوئیدیک فروخته ایم. این دستگاه در صنعت رنگ سازی برای کنترل کیفیت رنگ و میزان پوشش دهی رنگ و پلیمر نیز کاربرد دارد.

این شرکت فعالیت اصلی خود را از سال 1391 شروع کرد. محصولات این شرکت شامل سامانه های تلفیقی مکانیکی، الکتریکی و الکترونیکی بوده و دارای کاربرد در آزمایشگاه های ساخت و آزمایش ادوات میکرونی و نانو شامل صنایع نیمه هادی، اپتیک، لیزر، مهندسی پزشکی و تجهیزات مرتبط با آزمایشگاه های فیزیک، شیمی، پلیمر و پتروشیمی است.

این شرکت تنها مجموعه پیشرو در زمینه ساخت مجموعه کامل زنجیره تجهیزات مورداحتیاج برای راه اندازی آزمایشگاه های ساخت حسگرهای میکرو و نانو، تراشه های میکروفلوئیدیک، لیتوگرافی و لایه نشانی است. از جمله مهم ترین تجهیزات این شرکت می توان به دستگاه پوشش دهی دورانی، لیتوگرافی مسک الاینر، سلول های اچینگ، سامانه های لایه نشانی اسپاترینگ، پلاسما کلینر، گلاوباکس، کوره خلأ و پمپ سرنگ اشاره نمود. این مرکز با دسترسی مناسب در مرکز شهر آماده سرویس دهی به پژوهشگران و علاقه مندان در زمینه آموزش عملی و ارائه خدمات ساخت در ابعاد میکرونی است.

شرکت دانش بنیان فراوری نماینده این دستگاه پیروز به دریافت گواهی نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برای دستگاه های لایه نشانی اسپاترینگ مغناطیسی، لایه نشانی دورانی، لیتوگرافی تماسی ماورابنفش و لیتوگرافی نوری شده است و در راستای توسعه بین المللی پیروز به دریافت گواهی CE برای دستگاه های لایه نشانی دورانی، لیتوگرافی مسک الاینر و دستگاه گلاوباکس شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1069

به "دستگاه لایه نشانی ایرانی به 2 کشور صادر شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "دستگاه لایه نشانی ایرانی به 2 کشور صادر شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه لایه نشانی ایرانی به 2 کشور صادر شد"

1 دیدگاه

شکوفه 11 خرداد 1400

ایا دستگاه پلاسما کلینر در دانشگاه های علمی شیراز موجود است؟

پاسخ به شکوفه
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید