خبرنگاران 3 میلیارد تومان کالای قاچاق در آران و بیدگل کشف شد

به گزارش بیباپ، کاشان - خبرنگاران - فرماندار آران و بیدگل گفت: سه میلیارد تومان کالای قاچاق شامل نخ، چوب تاغ، دام، موتورسیکلت و لوازم آرایشی در 9 ماهه سال جاری در این شهرستان کشف و ضبط شد.

خبرنگاران 3 میلیارد تومان کالای قاچاق در آران و بیدگل کشف شد

اسماعیل بایبوردی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز آران و بیدگل اضافه نمود: 80 درصد کالای قاچاق کشف شده این شهرستان نخ و بقیه به ترتیب دام، چوب و زغال و سایر کالاهاست.

فرماندار آران و بیدگل تشخیص کالاهای کشف شده قاچاق و عرضه خارج از شبکه را نیازمند کارشناسی دقیق دانست و ادامه داد: طرح بازرسی از انبار کالاهای شهرستان آران و بیدگل باید تشدید گردد.

وی با یادآوری ممنوعیت انتقال دام های سبک و سنگین از آران و بیدگل گفت: از 12 هزار راس دام سنگین در این شهرستان، 9 هزار راس پلاک کوبی شده است.

فرماندار آران و بیدگل اضافه نمود: در راستای مبارزه با قاچاق، از بین 80 هزار راس دام سبک در این شهرستان، نزدیک به 10 هزار راس پلاک کوبی شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق یکی از عامل های تحقق رونق و جهش فراوری است، گفت: کسب درآمد به وسیله قاچاق کالا، کثیف ترین نوع درآمدزایی است.

به گفته وی، مبارزه با قاچاق کالا جزو وظایف و ماموریت های نظارتی و کنترلی حاکمیت در حوزه مالی است.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به رابطه علت و معلولی بین امنیت و قاچاق ادامه داد: طبق آنالیز ها قاچاق کالا علاوه بر خسارت مالی بر دیگر حوزه های از جمله امنیت اثرگذار است.

بایبوردی همچنین به نقش قاچاق کالا در آسیب های مالی و مخل در توسعه مالی کشور اشاره و اضافه نمود: یکی از عوامل تحقق رونق و جهش فراوری، مبارزه کمی و کیفی با قاچاق کالاست.

وی راه حل اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را رصد اطلاعاتی، اشرافیت محیطی و فراوری با کیفیت داخلی بیان کرد و اضافه نمود: عملکرد دولت در مبارزه با قاچاق کالا در کشور، استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل مطلوب بوده است.

فرماندار آران و بیدگل ترویج بی قانونی، فقر و بیکاری، اشتغال موقت و کاذب و ورشکستگی صنایع داخلی را از آثار قاچاق کالا دانست و توضیح داد: اخلال در بازار از کارکردهای مشهود قاچاق کالاست.

به گزارش خبرنگاران، 700 کارخانه در آران و بیدگل سالانه نزدیک به 60 میلیون مترمربع معادل افزون بر نیمی از فرش ماشینی کشور را فراوری می نمایند.

ارزش سالانه صادرات فرش ماشینی از شهرستان آران و بیدگل نزدیک به 100 میلیون دلار است.

شهرستان افزون بر 103 هزار نفری آران و بیدگل در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1537

به "خبرنگاران 3 میلیارد تومان کالای قاچاق در آران و بیدگل کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 3 میلیارد تومان کالای قاچاق در آران و بیدگل کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید