خبرنگاران منزل استاد عثمان محمدپرست در خواف نماسازی سنتی شد

به گزارش بیباپ، مشهد- خبرنگاران- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف در استان خراسان رضوی از اتمام نماسازی سنتی منزل استاد عثمان محمدپرست در این شهرستان اطلاع داد.

خبرنگاران منزل استاد عثمان محمدپرست در خواف نماسازی سنتی شد

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

محمود باعقیده روز سه شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: نماسازی سنتی منزل استاد عثمان محمدپرست براساس مصوبه کارگروه مهر میراث صورت گرفته است.

وی با اشاره به نصب اولین کاشی ماندگار خراسان رضوی بر سردر منزل استاد محمدپرست اضافه نمود: به منظور تجلیل از فعالیت این استاد در حوزه موسیقی مقامی 55 مترمربع از نمای بیرونی منزل وی به صورت سنتی نماسازی شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف ادامه داد: استاد عثمان محمدپرست در سال گذشته به عنوان میراث زنده بشری در موسیقی سنتی ثبت شد و از فعالیت های این استاد ارزشمند در پرونده ثبت جهانی دوتار بهره گرفته شد.

عثمان محمدپرست در سال 1307 در شهر خواف استان خراسان رضوی به دنیا آمد و از 10 سالگی با دوتار مأنوس گشت.

استاد محمدپرست آثار مطرح و معروفی دارد که از چاوشی و سرحدی گرفته تا دیگر مقام های این دیار، اجراهای گوناگونی را درعین وحدت آفریده است.

وی همچنین دارای فعالیت های خیرخواهانه در حوزه مدرسه سازی است.

هشتم شهریور 1396 نیز نخستین کاشی ماندگار خراسان رضوی در راستای حفظ میراث ناملموس کشور از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بر سردر منزل عثمان محمدپرست نصب شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1864

به "خبرنگاران منزل استاد عثمان محمدپرست در خواف نماسازی سنتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منزل استاد عثمان محمدپرست در خواف نماسازی سنتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید