خبرنگاران مرزبانی کردستان بیش از یک هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف کرد

به گزارش بیباپ، سنندج - خبرنگاران - فرمانده مرزبانی کردستان گفت: مرزبانان این استان در امسال یک هزار و 400 میلیارد ریال کالای قاچاق را در مرزها کشف و ضبط کردند.

خبرنگاران مرزبانی کردستان بیش از یک هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف کرد

به گزارش خبرنگاران سردار علیرضا مرزبانی روز یکشنبه در نشست خبری گفت: این میزان کالای قاچاق کشف شده در امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از 1.1 برابر (111 درصد) رشد داشته است.

وی اضافه نمود: در این راستا 2 هزار و 88 پفراینده تشکیل شده و 68 نفر نیز از قاچاقچیان دانه درشت دستگیر و پس از محاکمه قضایی روانه زندان شده اند.

19 هزار راس دام قاچاق در کردستان کشف شد

وی با اشاره به اینکه بعضی کالاهای قاچاق با هدف دست درازی به سفره مردم و کوچک کردن آن انجام می گردد، یادآور شد: در این زمینه مرزبانان از خروج 18 هزار راس دام سبک و سنگین از مرزهای کشور شدند.

سردار مرزبانی اضافه نمود: باور داریم قاچاق دام در چند سال گذشته به صورت سازماندهی شده در خارج از کشور مدیریت می گردد که با کشفیات امسال بسیاری از این نقشه ها خنثی شد.

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: کشف 73 هزار و 550 دلار، 32 میلیون دینار عراقی، 2 میلیون و 730 هزار قلم انواع دارو و 440 هزار لیتر سوخت از دیگر کشفیات مرزبانی در امسال است.

تقویت توان دفاعی مرزبانی کردستان

وی با بیان اینکه تقویت توان دفاعی مرزبانی یکی از مهمترین اهداف این فرماندهی در امسال و سال آینده است اضافه نمود: یکی از مواردی که در سال 99 پیگیری جدی کردیم استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های روز بود که شاهد ارتقای این مهم طی یک سال گذشته بودیم.

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: امروزه در بحث زیرساخت ها جزو استان های پیشرو هستیم و در مبحث تجهیزات نیز امروز شاهد اختصاص تعدادی تجهیزات به روز هستیم و این فرایند ادامه خواهد داشت.

سردار مرزبانی اضافه نمود: مرکز مانیتورینگ استان با استفاده از سیستم پایشی توانسته است اقدامات مؤثری را انجام دهد و در سال 1400 هم شاهد تحولات بیشتری خواهیم بود به طوریکه اکنون با استفاده از این توان بسیاری از نقاط مزطس در مرکز استان قابل پایش و رصد است.

وی یادآور شد: استقلال مرز بسطام شهرستان سقز و استقرار یک یگان تکاوری به عنوان پشتیبان عملیات های مرزبانی از دیگر دستاوردهایی بوده که در امسال مرزبانی استان کردستان شاهد آن بود.

سردار مرزبانی با بیان اینکه بیشتر مباحث ماموریتی نیروی انتظامی که در تاکیدات رهبری نهاده شده است در حوزه مرز بوده است و این برای ما مایه مباهات است که تکلیفی انجام می دهیم که مورد تاید فرمانده معظم کل قوا است اضافه نمود: مرزهای کردستان از حساسیت ویژه ای برخوردار است که مرزبانی با هوشیاری عملیاتی نیروها و همراهی خوب مردم استان در مقابله با تهدیدات و تامین امنیت مرزها موفقیت های خوبی داشته است.

مبادله 1.5 میلیون دلاری در بازارچه های مرزی

فرمانده مرزبانی کردستان یادآور شد :مرزبانی با تاسی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی باور داردامنیت پایدار بدون تامین منافع مرزنشینان تحقق نمی یابد و به همین منظور بازارچه های مرزی در مریوان و بانه فعال شده است.

وی اضافه نمود: فعال شدن این بازارچه ها از مطالبات مرزبانی از مسوولان بوده که در نیمه دوم امسال این مهم در بازاچه های سیرانبند، خانم شیخان و مله خورد محقق شده و تا کنون نیز یکک میلیون و 500 هزار دلار مبادلات مرزی با اولویت منفعت مرزنشینان در آن صورت گرفته است.

سردار مرزبانی گفت: مرزبانی تامین امنیت مرز را در کنار تامیت معیشت مرز نشینان انجام می دهد و اساس امنیت و تامین امنیت مردم هستند و اگر ادعای امنیت خوب در مرزهای کردستان وجود دارد با کوشش و مشارکت مردم بوده و انتظار داریم این فرایند کماکان ادامه یابد.

وی تسهیل فرایند مراودات مرزی و رفع کردن موانع و خوشایندسازی محیط خدمتی با توجه به شرایط سختی که در کردستان وجود دارد را از برنامه های مرزبانی کردستان دانست و گفت: این موضوعغ با قدرت بیشتری در سال آینده دنبال می گردد.

تحویل خودروهای زرهی به مرزبانی کردستان

همچنین با حضور اعضای شورای تامین تعدادی از خودروهای 2 محور و نفر بر از سری خودروهای فراوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران به مرزبانی کردستان با هدف ارتقای توان تجهیزاتی این یگان تحویل داده شد.

این ادوات از جمله دستگاه های خودرویی و نفربر زرهی و همچنین خودروهای عبوری در شرایط سخت کوهستانی است که وزارت دفاع از بهمن ماه اقدام به تحویل آنها به مرزبانی داده است.

هم اکنون هشت هزار و 755 کیلومتر از مرزهای کشور در اختیار مرزبانی جمهوری اسلامی است که حفاظت از آن ها را به خوبی انجام می دهد و نفربرهای زرهی رخش و کیا و خودروهای عبوری ارس از جمله فراوریات وزارت دفاع است که در اختیار مرزبانی کردستان نهاده شد.

کردستان استانی مرزی دارای 227 کیلومتر مرز با کشور عراق در شهرستان های سروآباد، مریوان، سقز و بانه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1861

به "خبرنگاران مرزبانی کردستان بیش از یک هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرزبانی کردستان بیش از یک هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید