خبرنگاران فرهاد با اختلاف میلیمتری نسبت به سیدجلال؛ اسطوره ایرانی لیگ قهرمانان

به گزارش بیباپ، تهران- خبرنگاران- بدنبال اتمام نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) در مورد انتخاب اسطوره هر کشور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، فرهاد مجیدی با اختلافی اندک نسبت به سیدجلال حسینی اسطوره ایرانی اِی سی اِل شد.

خبرنگاران فرهاد با اختلاف میلیمتری نسبت به سیدجلال؛ اسطوره ایرانی لیگ قهرمانان

تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه ترین زنجیره نظرسنجی های خود و در روزهای تعطیلی فوتبال ناشی از شیوع ویروس کرونا، اقدام به رای گیری برای شناسایی و معرفی اسطوره های هر کشور در لیگ قهرمانان آسیا نموده است.

در بخش مربوط به ایران آمده است: اگرچه هنزو هیچ تیم ایرانی پیروز به فتح لیگ قهرمانان آسیا (در قالب جدید) آن نشده است، اما ایرانی ها در چندین موقعیت خود را به نزدیکی های جام رساندند و در ترکیب آنها چندین ستاره پرفروغ بودند که در معترجحانن عرصه فوتبال باشگاهی آسیا درخشیدند.

و در بخش مربوط به فرهاد مجیدی می خوانیم:

تعداد حضور در لیگ قهرمانان: 30

در حالی که هیچکدام از تیم های ایرانی هنوز دست خود را به جام لیگ قهرمانان نرسانده اند، تنها مردی که از ایران این جام را بالای سر برده فرهاد مجیدی است.

مجیدی پس از پیوستن به العین امارات درست پیش از نیمه نهایی لیگ قهرمانان، با گل دقیقه آخری خود برابر دالیان چین در رجحان 7 بر 6 اماراتی ها مشخص کننده بود.

مهاجم ایرانی در دو ملاقات رفت و برگشت فینال برابر تروساسانا تایلند در ترکیب فیکس العین نهاده شد و در نهایت به همراه تیم جدیدش پیروز شد با پیروزی 2 بر یک در مجموع دو ملاقات به نخستین فاتح نسخه جدید لیگ قهرمانان بدل گردد؛ علاوه بر این، العین تنها تیم اماراتی است که این افتخار را به دست آورده است.

10 سال بعد مجیدی با بازوبند کاپیتانی استقلال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2013 آسیا رسید؛ سالی که آخرین فصل حضور وی در این تورنمنت در کسوت بازیکن بود.

او اوایل سال 2020 سکان راهنمایی آبی ها را در دست گرفت و برای نخستین بار در کسوت سرمربی به این رقابت ها بازگشت.

در این فهرست، جلال حسینی، مهدی رحمتی، قاسم حدادی فر و احسان حاج صفی از ایران حضور داشتند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1000

به "خبرنگاران فرهاد با اختلاف میلیمتری نسبت به سیدجلال؛ اسطوره ایرانی لیگ قهرمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرهاد با اختلاف میلیمتری نسبت به سیدجلال؛ اسطوره ایرانی لیگ قهرمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید