مونترال، شهری پرجاذبه برای گردشگران

به گزارش بیباپ، مونترال یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای کانادا است که هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. این شهر دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری است که سفر به آن را به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند. در این مقاله به معرفی برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر مونترال می‌پردازیم تا شما را برای سفری خاطره‌انگیز به این شهر زیبا آماده کنیم.

مونترال، شهری پرجاذبه برای گردشگران

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

مونترال یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای کانادا است که هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. این شهر دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری است که سفر به آن را به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند. در این مقاله به معرفی برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر مونترال می‌پردازیم تا شما را برای سفری خاطره‌انگیز به این شهر زیبا آماده کنیم.

بندر قدیمی مونترال

یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در مونترال، بندر قدیمی این شهر است. این بندر در کنار رودخانه سنت لورانس واقع شده و دارای ساختمان‌ها و کشتی‌های تاریخی زیبایی است. در این بندر می‌توانید رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های متعددی را کشف کنید. همچنین پیاده‌روی در امتداد ساحل و تماشای غروب آفتاب از بندر بسیار لذت‌بخش است.

موزه هنرهای زیبا

یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب مونترال، موزه هنرهای زیبای این شهر است که دارای مجموعه‌ای باارزش از آثار هنری نقاشان بزرگ جهان است. در این موزه می‌توانید آثاری از هنرمندانی چون پیکاسو، رامبرانت، مونه و ون گوگ را تماشا کنید. علاوه بر آثار کلاسیک، مجموعه‌ای از آثار هنر مدرن هم در این موزه نگهداری می‌شود.

پارک مون رویال

پارک مون رویال یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری در آمریکای شمالی است که در قلب مونترال واقع شده است. این پارک دارای چشم‌اندازهای زیبایی از کوه مون رویال است. همچنین دریاچه‌های مصنوعی، جنگل‌های انبوه و مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری زیادی در این پارک وجود دارد. در فصل تابستان نیز بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی در پارک مون رویال برگزار می‌شود.

بازار قدیمی

یکی از مکان‌هایی که نباید در سفر به مونترال از دست بدهید، بازار قدیمی این شهر است. این بازار در مرکز تاریخی مونترال واقع شده و پر است از غرفه‌ها و مغازه‌هایی که صنایع دستی، انواع چاشنی‌های محلی، پوشاک و سوغاتی‌های متنوعی را عرضه می‌کنند. حتماً از تنقلات و شیرینی‌های مخصوص مونترال هم در این بازار خرید کنید.

کلیسای نوتردام مونترال

از دیگر جاذبه‌های دیدنی مونترال می‌توان به کلیسای مشهور نوتردام اشاره کرد. این کلیسا یکی از قدیمی‌ترین کلیساها در آمریکای شمالی است که دارای معماری گوتیک زیبایی است. گنبدهای رنگی، پنجره‌های ویترای بزرگ و نمای ظاهری بسیار جذاب این کلیسا حیرت‌انگیز است.

جزیره سنت هلن

و در نهایت یکی از جاذبه‌های طبیعی دیدنی مونترال، جزیره سنت هلن در میان رودخانه سنت لورانس است. این جزیره پوشیده از درختان سر به فلک کشیده و پارک‌های زیبا است. می‌توانید با قایق یا کشتی به این جزیره سرسبز سفر کنید و از آرامش طبیعت بکر آن لذت ببرید.

خیابان سنت کاترین

یکی از خیابان‌های تاریخی و پرجنب و جوش مونترال، خیابان سنت کاترین است که در مرکز شهر واقع شده و پر است از کافه‌ها، رستوران‌ها، گالری‌های هنری و بوتیک‌های زیبا. پیاده‌روی و خرید در این خیابان لذت‌بخش است.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا است که در شهر مونترال قرار دارد. ساختمان‌های تاریخی زیبا و فضای دانشگاهی این دانشگاه یکی از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود.

پل ژاک کارتیه

این پل معلق زیبا بر روی رودخانه سنت لورانس در مرکز شهر مونترال یکی از نقاط دیدنی این شهر به شمار می‌رود.

کوه مون رویال

با صعود به قله این کوه می‌توانید چشم‌انداز 360 درجه‌ای بسیار زیبایی از شهر مونترال و رودخانه سنت لورانس را مشاهده کنید.

شهرک المپیک

مجموعه ورزشی شهرک المپیک که برای بازی‌های المپیک تابستانی 1976 مونترال ساخته شده از جمله جاذبه‌های دیدنی این شهر است.

باغ گیاه‌شناسی مونترال

این باغ گیاه‌شناسی واقع در پارک مون رویال دارای گیاهان نادر و زیبایی از سراسر جهان است.

کلوپ شبانه نوکتورن

مونترال شهری پرجنب و جوش در شب است و کلوپ‌ها و بارهای شبانه متعددی در آن وجود دارد. کلوپ نوکتورن یکی از مشهورترین آنهاست.

خیابان سنت دنی

این خیابان پر از کافه، رستوران و گالری هنری است و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای خوردن و آشامیدن در مونترال به شمار می‌رود.

مرکز تجاری ساعت

این مرکز خرید عظیم واقع در جزیره سنت هلن دارای فروشگاه‌ها و بوتیک‌های متعدد لوکس است.

مرکز علوم مونترال

این موزه علمی دارای بخش‌ها و نمایشگاه‌های متنوعی است که بسیار جذاب و آموزنده هستند.

همان‌طور که مشاهده کردید، شهر مونترال دارای جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران است و مقصدی ایده‌آل برای سفر و تعطیلات محسوب می‌شود. امیدواریم با خواندن این مقاله، انگیزه شما برای سفر به این شهر زیبا بیشتر شده باشد. پس بدون تعلل بلیط خود را رزرو کنید و از سفر به مونترال لذت ببرید!

انتشار: 16 دی 1402 بروزرسانی: 17 دی 1402 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 520

به "مونترال، شهری پرجاذبه برای گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونترال، شهری پرجاذبه برای گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید