شهر بوردو فرانسه و جاذبه های آن

به گزارش بیباپ، شهر بوردو (Bordeaux) یکی از شهرهای غیر فرانسوی در کشور فرانسه است چون در حدود 300 سال تحت استعمار بریتانیا بوده و جاذبه های تاریخی فراوانی برای بازدید دارد که در این مقاله به معرفی بهترین آنها پرداخته‌ایم.

شهر بوردو فرانسه و جاذبه های آن

کلیسای جامع سن آندره در بوردو

کلیسای جامع سن آندره (Cathedral Saint Andre) یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین بناهای شهر بوردو می‌باشد. ارتفاع این کلیسا در حدود 124 متر بوده و جایگاه کر کلیسا نیز حدود 29 متر طول و 23 متر ارتفاع دارد و معماری آن برگرفته از طرح‌های گوتیک است و شاید بتوان معماری آن را به قرن های 12 تا 15 میلادی نسبت داد. یکی از ویژگی‌های ای کلسیا، برج‌های بلندی هستند که با ارتفاع 81 متری به طور کامل کلیسا را احاطه کرده‌اند. برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی شهر بوردو به شما توصیه می‌کنیم با تور ارزان فرانسه همراه شوید.

پل سنگی در بوردو

پل سنگی (Pont de Pierre) در بوردو یکی از زیباترین پل های سنگی کشور فرانسه است. این پل سنگی و قوسی شکل روی رودخانه گارون ساخته شده و جز پل‌های جهان به حساب می‌آید.

گراند تئاتر در بوردو

گراند تئاتر (Le Grand Theatre) یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های تئاتر و اپرا در شهر بوردو کشور فرانسه است و یکی از بهترین و زیباترین معماری های فرانسوی دانست. نمای این سالن به شکل بیضی ساخته شده است و دریاچه‌ای می‌باشد که در مقابل آن قرار دارد. این ترکیب در شب نمای فوق‌العاده‌ای به این ساختمان دارد. وقتی نیمه بیضی مانند نمای ساختمان در نور شب در دریاچه منعکس می‌گردد به شکل یک بیضی کامل دیده خواهد شد که بسیار جذاب می‌باشد.

کلیسای سنت میشل در بوردو

کلیسای سنت میشل (Basilique Saint Michel) در شهر بوردو کشور فرانسه قرار دارد و این کلیسا به عنوان نخستین اثر برجسته هنر معماری رومانو در فرانسه است. این کلیسا به سبک گوتیک ساخته شده و در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار گرفته است. 

کاخ روهان در بوردو

به کاخ روهان (Palais Rohan)، کاخ روهان پالاز نیز می‌گویند که در واقع نام یکی از هتل‌های بسیار زیبای کشور فرانسه از نظر معماری می‌باشد. این هتل نمونه بارز و لوکس از معماری فرانسه می‌باشد و به نام های تالار شهر یا هتل شهر نیز شناخته شده است.

انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 662

به "شهر بوردو فرانسه و جاذبه های آن" امتیاز دهید

1 کاربر به "شهر بوردو فرانسه و جاذبه های آن" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر بوردو فرانسه و جاذبه های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید