تور مکزیک: جاذبه های خیره کننده که فقط در نیومکزیکو دیده می گردد

به گزارش بیباپ، نیومکزیکو با قله های بلند کوه ها و طرح های زیبای بیابان ها که گویی نقاشی شده است در فکر تداعی می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی دیدنی هایی بپردازیم که تنها در نیومکزیکو خواهید دید.

تور مکزیک: جاذبه های خیره کننده که فقط در نیومکزیکو دیده می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

نیومکزیکو از استان های جنوب غربی آمریکا است که پنجمین استان بزرگ آمریکا از نظر مساحت محسوب می گردد. این استان با داشتن پارک ملی و جاذبه های طبیعی دارایی های بسیاری دارد و رصدخانه های متعددی در آن وجود دارد. منظره ها فوق العاده بسیاری از کوه های بلند، بیابان های وسیع، رودخانه های دره ای و غارهای باشکوهی در آن یافت می گردد که آن را به منطقه ای منحصر به فرد تبدیل نموده است. چیزی که نیومکزیکو را در آمریکا خاص و مجذوب کننده می نماید وجود فرهنگ و تاریخ واقعی است؛ مردمان بسیاری از هزاران سال قبل در آنجا می زیسته اند که نشان بسیاری از تمدن آن ها در نیومکزیکو یافت می گردد و کوشش های بسیاری برای حفظ میراث گران قدر بجا مانده از آن دوران، به عمل آمده است. در این مقاله قصد داریم گذری به این سرزمین فوق العاده داشته باشیم و با زیبایی های آن بصورت مختصری آشنا شویم.

بیابان اوجیتو

ناحیه بیابانی اوجیتو (Ojito) در حدود یک ساعت و نیم از شمال آلبوکرک (Albuquerque) فاصله دارد و چشم اندازهای بی نظیری در کنار خرابه های باستانی پائوبلان (Puebloan) وجود دارد که از آن ها حفاظت می گردد.

این منطقه به وسیله BLM اداره می گردد و راستا پیاده روی و اسب سواری برای گردشگران و علاقه مندان به این منطقه فراهم شده است.

شیپراک

شیپراک (Shiprock) یا سنگ بالدار، یک سنگ آتشفشانی بزرگ است که در منطقه ناواهو در شهرستان سن جوآن در نیومکزیکوی آمریکا واقع شده و تا ارتفاع 500 متری سطح صحرا بالا رفته است.

این تخته سنگ از یک آتشفشان باستانی که حدود 27 میلیون سال پیش روی داده بوجود آمده است. شباهت زیاد این سنگ بزرگ جثه به کشتی دلیل نام گذاری آن بوده است. از کیلومترها دورتر شیپراک قابل تماشا است و بالا رفتن از آن غیرقانونی است؛ تنها راه تماشا آن استفاده از راهنماهایی است که منطقه ناواهو برای گردشگران فراهم نموده است.

کویر شنی سفید

شاید عکس های بسیاری از کویرهای یکدست سفید دیده باشید ولی حضور در این کویر بسیار فوق العاده است. این کویر که در جنوب نیو مکزیکو قرار گرفته است بر خلاف کویر های دیگر، شن های این کویر به جای کوارتز از کریستال گچ تشکیل شده است.

بزرگترین گودال گچ در جهان و بزرگترین گنبد سنگ گچ در این منطقه قرار گرفته است که به عنوان نماد نیومکزیک از آن یاد می گردد. این منطقه سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می نماید.

غارهای کارلزبد

در نیومکزیکو، جاذبه ها در سطح زمین محدود نمی شوند بلکه ممکن در اعماق زمین به شگفتی های بسیاری برسیم. غارهای کارلزبد (Carlsbad) در پارک ملی حفره های کارلزبد، در جنوب شرقی نیومکزیکو قرار گرفته است.

معروفیت پارک بیشتر بخاطر یک غار زیر زمینی است، که 44 کیلومتر طول دارد. تورهای بسیاری برای گردشگران و علاقه مندان به ماجراجویی در این غار وجود دارد. این پارک در لیست میراث جهانی یونسکو در آمریکا قرار گرفته است.

صخره های کاشا کاتووه تنت

صخره های کاشا کاتووه تنت (Kasha-Katuwe Tent) صخره های فرسایش یافته قلمی شکل در جنوب غربی نیومکزیکو هستند که میلیون ها سال پیش بخاطر فوران آتشفشان بوجود آمده اند. تماشا این صخره های اعجاب انگیز و عبور از راستاهای پیچ در پیچ هیجانی وصف نشدنی را به همراه دارد.

آرایه بسیار بزرگ

آرایه بسیار بزرگ (Very Large Array) نوعی رصد خانه ستاره شناسی رادیویی است که در شهرستان ساکورو نیومکزیکو قرار گرفته است. این مرکز یکی از برجسته ترین مشاهدات رادیویی در جهان است که به ستاره شناسان یاری می نماید تا کیهان را به نمایش بگذارند.

این مکان برای گردشگری طراحی نشده است اما تورهایی برای بازدید علاقه مندان برای تماشا بخش هایی در نظر گرفته شده است.

بیابان بیستی بدلندز

نیومکزیکو بیابان های عجیب و زیبایی دارد که یکی از آن ها بیابان بیستی بدلندز (Bisti Badlands) است. فرسایش باد و آب در طی یک بازه طولانی جهانی عجیب و غریبی از ترکیبات سنگی به شکل قله، مناره، قارچ و ... ایجاد نموده است که با تماشا آن ها تصورات سرزمین های فضایی در فکر ایجاد می گردد.

از آنجایی که این منطقه در میلیون ها سال پیش ورود یک رودخانه باستانی بوده است فسیل های بسیاری در آن وجود دارد و تماشا صخره های بوجود آمده بسیار هیجان انگیز است.

تائوس پوئبلو

تائوس پوئبلو (Taos Pueblo) یک پوئبلو باستانی، یعنی دهکده ای سرخ پوستی با خانه های خشتی و کاهگلی است که متعلق قبیله ای بومی در آمریکا با زبانِ تائوس است. این مردمان جزو قدیمی ترین جوامعِ ساکنِ دائمی در ایالات متحده بوده اند.

تماشا این جامعه تاریخی و سبک زندگی آن ها از بخش های مجذوب کننده تماشا این منطقه است. این دهکده در سال 1992 تبدیل به یک میراث جهانی یونسکو شد و جامعه تائوس به عنوان یکی از مخفی کارترین و محافظه کارترین پوئبلوها معروفیت دارند.

جشنواره بین المللی بالن آلبوکرک

جشنواره بین المللی بالن آلبوکرک (Albuquerque) سالانه در شهر آلبوکِرک در نیومکزیکو برگزار می گردد و بزرگترین جشنواره بالون هوای داغ در جهان به شمار میرود. در این جشنواره بیش از 500 بالن به هوا می رود و نزدیک به یک میلیون تماشاگر به تماشای آن می آیند.

بالن های متنوع و رنگارنگ، شور و هیجان بازدیدکنندگان همه در کنار هم آن را به فستیوالی بزرگ و پر از خاطره تبدیل نموده است و فرصت مناسبی برای عکاسان و هنرمندان برای خلق آثار هنری ایجاد نموده است.

پناهگاه حیات وحش ملی بوسکه دل آپاچی

پناهگاه حیات وحش ملی بوسکه دل آپاچی (Bosque del Apache) که در بخش جنوبی نیومکزیکو قرار گرفته است پناهگاهی برای صدها گونه پرنده است. یکی از چشم اندازهای این منطقه مهاجرت دسته جمعی پرندگان در فصل پاییز است. نزدیک به 358 گونه پرنده در این پارک ملی قرار گرفته است

خانه های صخره ای هیله

این خانه ها در کنار رودخانه هیله یا گیلا (Gila River) قرار گرفته است و هزاران سال پیش پناهگاه بسیاری از انسان ها بوده است. انسان هایی که در آن موقع در این منطقه می زیسته اند خانه های خود در دل غارها می ساختند و حیوانات وحشی را شکار می کردند و به کشت می پرداختند.

این مکان باستانی بجا مانده هم اکنون به عنوان یک پارک ملی است و نمایشی از نحوه فرهنگ و زندگی پیشینیان را توضیح می دهد.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2218

به "تور مکزیک: جاذبه های خیره کننده که فقط در نیومکزیکو دیده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: جاذبه های خیره کننده که فقط در نیومکزیکو دیده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید