تکمیل بازسازی کاروانسرای تاریخی روستای ایری ورزقان

به گزارش بیباپ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تکمیل بازسازی کاروانسرای تاریخی روستای ایری شهرستان ورزقان اطلاع داد.

تکمیل بازسازی کاروانسرای تاریخی روستای ایری ورزقان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، احمد حمزه زاده روز یکشنبه 23 شهریور در جلسه توانمندسازی ظرفیت های روستای ایری سفلای شهرستان ورزقان اظهار کرد: کاروانسرای تاریخی روستای ایری از جمله بناهای مهم استان به شمار می آید و بخش نخست آن که متعلق به دوره تیموری است، بازسازی شده و بخش عمده آن که متعلق به دوره صفوی است و در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده، بازسازی و بازسازی آن طی سال های گذشته در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و اکنون شاهد تکمیل عملیات بازسازیی در این بنای تاریخی هستیم.

وی گفت: همچنین، آنالیز و تدوین طرح بازسازیی حمام تاریخی ایری و مطالعه و ساماندهی سنگ قبرها و قوچ های سنگی گورستان تاریخی این روستا در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، توسعه بوم گردی در شهرستان ورزقان به خصوص روستای ایری را لازمه توسعه گردشگری این منطقه بیان کرد و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های گردشگری شهرستان و مناطق روستایی، توسعه بوم گردی در این منطقه موجب معرفی ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی می گردد و فرصت تجربه زندگی روستایی را برای گردشگران فراهم می نماید. به همین منظور این اداره کل از تمام اهالی روستا در راستای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی حمایت و بستر لازم را برای کسب مجوز و شروع فعالیت رسمی اقامتگاه های بوم گردی فراهم می نماید.

حمزه زاده در پایان، احداث جهت طبیعت گردی قلعه جوشین به قلعه بابک را از دیگر برنامه های اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای تقویت زیرساخت های گردشگری این منطقه بیان کرد و از اقدامات لازم در این راستا اطلاع داد.

ایری یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ارزیل، بخش خاروانا در شهرستان ورزقان و در 60 کیلومتری شمال تبریز واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1248

به "تکمیل بازسازی کاروانسرای تاریخی روستای ایری ورزقان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل بازسازی کاروانسرای تاریخی روستای ایری ورزقان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید