تویوتا با فراوری این خودرو اشتباه بزرگی مرتکب شد!

به گزارش بیباپ، تویوتا در خصوص محصول آینده میرای اظهار نظر نخواهد کرد. تصمیم این شرکت بر تحقیق و توسعه موتورهای احتراق هیدروژنی تأثیری ندارد. تویوتا میخواهد به پالایش فناوری هیبریدی برای خودروهای سواری ادامه دهد.

تویوتا با فراوری این خودرو اشتباه بزرگی مرتکب شد!

امیرمسعود عابدین: تویوتا در سالیان اخیر کوشش ویژه ای در زمینه خودروهای هیدروژنی نموده و هنوز به پیروزیتی که بتوان آن را در سایر خودروهای این شرکت دید، نرسیده است. میرای یکی از همین کوشش های این شرکت برای فراوری خودروی هیدروژنی بوده که اصلا پیروز ظاهر نشده است.

معرفی نسل دوم میرای به وسیله تویوتا شگفتی کوچکی بود. خودروی پیل سوختی هیدروژنی هرگز یک خودروی پیروز و قوی نبود، اما این موضوع مانع از سرمایه گذاری تویوتا در این فناوری نشد.

به گزارش اتوکار، مدیر ارشد فناوری تویوتا، هیروکی ناکاجیما، در جریان نمایشگاه موبیلیتی ژاپن گفت که پیدا کردن جایگاه های سوخت هیدروژنی سخت بوده است. این امر فروش میرای را محدود نموده است. بر اساس مرکز داده سوخت های جایگزین وزارت انرژی ایالات متحده، تنها 57 مکان سوخت گیری هیدروژنی در ایالات متحده وجود دارد که همگی در کالیفرنیا هستند.

ناکاجیما به این نشریه گفت که هیدروژن برای خودروهایی که عمدتاً بین دو مکان حرکت می نمایند، مانند وسایل نقلیه تجاری، مناسب تر است. تویوتا و ایسوزو در اوایل این ماه اعلام کردند که قرار است کامیون های پیل سوختی هیدروژنی سبک را با هم توسعه دهند.

نسل اول میرای هرگز 2000 دستگاه فروش نداشت، اما نسل دوم آن از سال 2021، هر سال این رکورد را شکست داده است. فروش میرای در سال 2022 به کمی بیش از 2000 دستگاه کاهش یافت، اما سال جاری در حال افزایش است. تویوتا تا سپتامبر 2023، 2604 دستگاه سدان Mirai فروخته که در مقایسه با 9 ماه اول سال 2022، بیش از 80 درصد رشد داشته است.

هنوز همه خودروسازان روی ساخت خودروهای سواری با موتور هیدروژنی تمرکز ننموده اند. هوندا اوایل ماه جاری از یک کراس اوور مبتنی بر CR-V رونمایی کرد که دارای پیشرانه هیدروژنی است. این خودرو سال آینده در ایالات متحده و ژاپن عرضه خواهد شد، اما انتظار می رود که تعداد محدودی از جایگاه های سوخت رسانی در دسترس باشند و فروش آن را محدود نمایند، درست مانند میرای.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 آبان 1402 بروزرسانی: 8 آبان 1402 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2597

به "تویوتا با فراوری این خودرو اشتباه بزرگی مرتکب شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا با فراوری این خودرو اشتباه بزرگی مرتکب شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید