بسیاری از دانش آموزان دختر از مسائل قامتی رنج می برند

به گزارش بیباپ، وزیر آموزش و پرورش گفت: 33 میلیارد تومان برای تهیه و توزیع لوازم ورزشی در مدارس کشور اختصاص داده گردیده است.

بسیاری از دانش آموزان دختر از مسائل قامتی رنج می برند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سید محمد بطحایی در مراسم نمادین توزیع وسایل و تجهیزات ورزشی و بهداشتی البرز که امروز چهارشنبه 14 شهریور برگزار گردید؛ اظهار کرد: اگر به دنبال این هستیم که نشاط و شادی در مدارسمان رواج داشته باشد؛ باید به فکر توسعه امکانات و فضاهای ورزشی مدارس باشیم.

وی ادامه داد: امروز نودمین سالی است که ورزش یا تربیت بدنی به عنوان درس اجباری در برنامه های مدارس گنجانده شد ولی متاسفانه به دلیل کمبود امکانات و اعتبار تا کنون در توسعه و ترویج تربیت بدنی در مدارس کشور چندان موفق عمل نکرده ایم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال جاری برای اولین بار 33 میلیارد تومان برای تهیه و توزیع لوازم ورزشی برای مدارس اختصاص یافته است.

بطحایی ابراز کرد: مراسمی که امروز به صورت نمادین در البرز شاهد آن هستیم به طور همزمان در 30 استان دیگر نیز در حال برگزاری است.

وی در ادامه با اشاره به کمبود امکانات ورزشی در مدارس کشور اضافه نمود: علی رعم همه توجهات فاصله زیادی بین احتیاج واقعی دانش آموزان و امکانات تربیت بدنی مدارس وجود دارد.

وزیر آموزش پرورش گفت: با کوشش های اجرا شده شرایط تجهیز فضای 260 مدرسه در کشور به چمن مصنوعی فراهم گردیده است.

این مسئول ابراز کرد: واقعیت این است که اعتبارات آموزش و پرورش برای برطرف همه احتیاجهای دانش آموزان در بخش تربیت بدنی کافی نیست و در این حوزه احتیاج به تعامل و همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف هستیم.

وی اظهار کرد: بسیاری از ارگان ها و دستگاه ها فضاهای ورزشی خوبی در اختیار دارند که می توانند در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار دهند.

بطحایی ادامه داد: دانش آموزان امروز مردان و زنان فردای ما هستند و باید از توان جسمی و سلامت کافی برخوردار باشند تا از عهده اداره امور کشور بر بیایند.

وی شرح داد: متأسفانه حیاط بسیاری از مدارس کشور برای ورزش دانش آموزان به ویژه دختران دوره متوسطه مناسب نیست و همین باعث گردیده بسیاری از این دانش آموزان با مسائل قامتی روبرو باشند.

وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: اگر دختران امروز در مدارس امکان تحرک و ورزش مناسب نداشته باشند در آینده نیز از سلامت کافی برخوردار نخواهند بود و بی شک مادران خوبی هم نمی شوند.

وی ابراز کرد: بدیهی است ورزش تنها ضامن سلامت جسمی نیست و سلامت شخصیتی و روانی فرد را به دنبال دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 34

به "بسیاری از دانش آموزان دختر از مسائل قامتی رنج می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از دانش آموزان دختر از مسائل قامتی رنج می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید