برای رهن و اجاره آپارتمان در شهرک اکباتان چه هزینه ای باید پرداخت کنیم؟

به گزارش بیباپ، شهرک اکباتان یکی از شهرک های جذاب و دوست داشتنی تهران با امکانات کافی و ساختمان های منحصر به فرد است که نظر هرکسی را به خود جلب می نماید. پایه های این شهرک در سال 1345 در سه فاز اکباتان 1،2 و 3 طرح ریزی شده است. این شهرک شامل 15 هزار و 675 واحد مسکونی است. آپارتمان های این شهرک در سه فاز مورد اشاره، دارای متراژهای متفاوت است و با عنوان تیپ از آن ها یاد می گردد. طراحی آپارتمان ها در فاز 1 و 3 شبیه به هم و نام گذاری بلوک های آن به صورت انگلیسی است.

برای رهن و اجاره آپارتمان در شهرک اکباتان چه هزینه ای باید پرداخت کنیم؟

جهت دریافت خدمات ساخت آلاچیق چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

در خصوص متراژ واحدها باید بگوییم که متراژ واحدهای یک خوابه در فاز 1 در تیپ H برابر با 74متر و در تیپ E آن 68 متر است. واحدهای 2 خوابه این شهرک هم با تیپ G نشانه گذاری شده اند که متراژ آنها 78 متر است. متراژ آپارتمان های تیپ F هم 86 متر است. همچنین واحدهای 3 خوابه این فاز با تیپ A دارای متراژ 134 متر هستند تیپ B هم 141 متر و تیپ D با 146 متر و در نهایت 4 خوابه های این فاز با تیپ C برابر با 176 متر است. فاز 3 اکباتان هم مانند فاز 1 است؛ اما در فاز 3 آپارتمان دوخوابه وجود ندارد. بلوک های فاز 2 نیز با شماره های 1 تا 19 نامگذاری شده اند و شباهت کمتری به فاز 1 و 3 دارد.

قیمت رهن و اجاره در فاز یک شهرک اکباتان

اگر هزینه کافی دارید به دنبال مکانی با معماری مدرن، محوطه های سبز و وسیع، سیستم شوتینگ پیشرفته، پله فرار، فن کوئل های مطلوب و دسترسی آسان به مراکز خدماتی، رفاهی و بهداشتی هستید، برای رهن و اجاره ملک خود به فاز 1 شهرک اکباتان مراجعه کنید. زیرا تمام بلوک های این فاز دارای خصوصیات منحصربه فرد است.

چنانچه گفته شده متراژ واحدهای شهرک اکباتان در بلوک های واقع در فاز یک از 68 متر تا 176 متر و تعداد خواب این متراژها از 2 تا 4 خواب است. البته بعضی از مالکان با کوچک کردن واحدها و تبدیل آن به سوئیت، آن ها را به صورت رهن و اجاره نیز ارائه می نمایند.

به هر روی اگر به دنبال رهن و اجاره محیط دل نشین، فضای پاک و آسوده، اتاق های روشن و همچنین مقاوم هستید، نگاه دقیقی به تمام بلوک های فاز یک داشته باشید. در خصوص نرخ رهن و اجاره باید گفت که به طورکلی، شهرک اکباتان تهران همیشه اعیان نشین بوده و اجاره های سنگینی دارد و برای اقشار متوسط به بالا مناسب است. در حال حاضر هزینه رهن یک واحد 140 متری با 3 اتاق خواب، واقع در فاز 1، بلوک B1 ، طبقه اول در حدود 50 میلیون و نرخ اجاره آن 3 میلیون و 950 هزار تومان است. همچنین هزینه رهن یک واحد 141 متری با 4 اتاق خواب (یکی از اتاق ها توسط مالک اضافه شده است) در فاز 1 در حدود 50 میلیون تومان و نرخ اجاره آن 4 میلیون تومان است. واحد فوق با پارکینگ ارائه می گردد. هزینه رهن یک واحد 146 متری با سه اتاق خواب واقع در بلوک A2، طبقه ،3 ورودی 9 نیز حدود 150 میلیون و اجاره آن 4 میلیون تومان است. همچنین هزینه رهن کامل واحد 146 متری با 3 اتاق خواب در بلوک A2 در حدود 300 میلیون تومان است.

به گفته مشاوران املاک فعال در شهرک اکباتان، بیشتر واحدهای کم متراژ فاز 1 اکباتان به صورت خرید و فروش و متراژهای بالا به دو علت قیمت سنگین و تقاضای زیاد به صورت رهن و اجاره معامله می شوند. بلوک های 10 گانه این فاز نیز بین ورزشگاه شهید دستگردی (پاس) و ورزشگاه راه آهن محصور شده و دارای 11 بازارچه و یک دبیرستان است. به طور متوسط قیمت رهن واحدهای این بلوک ها از 50 میلیون تا 400 میلیون تومان و اجاره آن از 2 تا 5 میلیون تومان است.

قیمت رهن و اجاره در فاز 2

فاز 2 دارای 19 بلوک ضد زلزله تا 9 ریشتر است. این بلوک ها تأسیسات کاملی دارد و دارای شوتینگ های استاندارد، پارکینگ های بسیار وسیع، دو سری پله فرار عریض، سرانه فضای سبز زیبا و نورگیری مطلوب و … در تیپ ها و قواره های متعدد است. این فاز دارای 3 بازارچه و 5 مدرسه، اماکن خدماتی و بهداشتی و کتابخانه است. همچنین روبروی فاز 2 مجتمع بسیار عظیمی وجود دارد که جوابگوی تمام نیازهای شهرک نشین ها است. واحدهای عظیم متراژ این فاز مانند فاز 1 به صورت دوبلکس ساخته شده و در بلوک 5 آن استخر و سونا وجود دارد.

در حال حاضر هزینه رهن کامل یک واحد 60 متری با یک اتاق خواب واقع در فاز 2 و در طبقه یازدهم، 130 میلیون تومان است. همچنین هزینه رهن یک واحد 171 متری با 3 اتاق خواب در فاز 2 بلوک 19 حدود 100 میلیون و اجاره ماهیانه آن 4 میلیون تومان است. واحد فوق با پارکینگ و انباری ارائه می گردد. لازم به ذکر است که هزینه رهن یک واحد 132 متری با سه اتاق خواب، واقع در بلوک A2، طبقه ،3 ورودی در9 حدود 150 میلیون و نرخ اجاره آن 4 میلیون تومان است. هزینه رهن یک واحد 146 متری با 3 اتاق خواب در بلوک 9، ورودی 2، طبقه سوم در حدود 50 میلیون و 3 میلیون و 200 هزار تومان بابت اجاره است. به طور متوسط قیمت رهن واحدهای این بلوک ها از 50 میلیون تا 300 میلیون تومان و نرخ اجاره آن از 2 تا 4 میلیون تومان است.

قیمت رهن و اجاره در فاز 3

فاز 3 شباهت زیادی به فاز 1 دارد و تنها تفاوت این فاز این است که واحد دو خوابه ندارد. اگرچه بعضی از مالکان تغییراتی در واحد خود داده و واحدهای آپارتمانی را از شکل استاندارد خود خارج نموده اند. این فاز دارای 4 بلوک به نام های E1 ،E2 ،D1 و D2 است. این فاز بعد از فازهای 1 و 2 به بهره برداری رسیده و دارای یک مجتمع تجاری 40 واحدی و 2 مدرسه است. در حال حاضر هزینه رهن یک واحد 176 متری با 4 اتاق خواب واقع در فاز 3 بلوک E1 حدود 70 میلیون و اجاره آن 4 میلیون و 500 هزار تومان است. همچنین هزینه رهن یک واحد 75 متری با یک اتاق خواب، واقع در بلوک بی 1 حدود 40 میلیون و نرخ اجاره آن 3 میلیون تومان است. واحد فوق با پارکینگ ارائه می گردد. هزینه رهن یک واحد 135 متری نیز با سه اتاق خواب، واقع در بلوک دی 2، ورودی ،3 حدود 70 میلیون و نرخ اجاره آن 2 میلیون و 900 هزار تومان است. همچنین هزینه رهن واحد آپارتمانی در این بلوک از 40 تا 150 میلیون تومان و نرخ اجاره آن از 3 میلیون تا 5 میلیون تومان است.

کدام فاز برای شما مناسب تر است؟

اگر به دنبال فاز قدیمی با ساکنان اصیل و حتی مدیریت ساختمان ویژه هستید به فاز یک شهرک اکباتان مراجعه کنید؛ البته چنانچه قبلا گفته شد، بیشتر مالکان فاز یک به دنبال متقاضی خرید آپارتمان هستند تا اجاره؛ اما اگر تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید در قدیمی ترین فاز اکباتان ملکی اجاره کنید، باید جز اقشار متوسط به بالا باشید. چراکه اجاره این فاز از 2 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان و در حتی در بعضی از مواقع بیشتر و نرخ رهن آن از 150 میلیون تا 400 میلیون تومان است.

نزدیکی به بازارچه های و مراکز خرید یکی از امتیازات بلوک های واقع در فاز یک است. اگر به دنبال واحدهای نوساز با عمری کمتر از 25 سال هستید، نگاهی به فاز 3 داشته باشید. این فاز در سال 1377 به بهره برداری رسیده و از لحاظ استحکام و کیفیت بنا با فازهای 1 و 2 تفاوت چندانی ندارد. اگر هم اهل تفریح در عظیم ترین مجتمع تجاری، خدماتی و تفریحی هستید، فاز 2 را از قلم نیاندازید؛ چرا که روبه روی فاز 2 عظیم ترین مرکز خرید کشور قرار گرفته است. اگر هم به دنبال استخر و سونای گرم و تمیز هستید به بلوک 5 فاز 2 مراجعه کنید.

با این اوصاف اگر بودجه شما جوابگوی اجاره آپارتمان در فاز 1 و 2 نیست به فاز 3 مراجعه کنید. قیمت رهن و اجاره این فاز نسبت به فازهای دیگر کمتر و سوژه های رهن و اجاره بیشتر است. پس اگر به دنبال رهن و اجاره در یکی از مدرن ترین شهرک ایران هستید، توصیه می کنیم که نگاهی به واحدهای مسکونی در شهرک اکباتان داشته باشید و از قلم نیاندازید که این شهرک، دارای دو ایستگاه مترو، چندین مدرسه، یک بیمارستان، چند کتابخانه، دو بازار روز (میوه و تره بار)، یک خانه اسباب بازی، یک خانه سلامت، یک خانه فرهنگ، دو باشگاه ورزشی (راه آهن و پاس) و سه مسجد است. همچنین شورایاری محلات و هیات مدیره مرکزی شهرک اکباتان نیز در این شهرک تشکیل شده است.

آخرین توصیه ما به شما این است که اگر مستأجری بی نظم، پرسروصدا و پرجمعیت هستید، بی خیال زندگی در اکباتان شوید؛ چراکه ساکنان تمام فازهای اکباتان به سه مورد ذکرشده بسیار حساس هستند و هیچ گونه بی نظمی برای آن ها توجیه ندارد.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1064

به "برای رهن و اجاره آپارتمان در شهرک اکباتان چه هزینه ای باید پرداخت کنیم؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "برای رهن و اجاره آپارتمان در شهرک اکباتان چه هزینه ای باید پرداخت کنیم؟" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای رهن و اجاره آپارتمان در شهرک اکباتان چه هزینه ای باید پرداخت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید