بارش برف و باران همراه با تداوم آلودگی کلانشهرها

به گزارش بیباپ، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: چهارشنبه (5 بهمن) در استان های فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان و هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب کشور ابرناکی و بارش پیش بینی می گردد.

بارش برف و باران همراه با تداوم آلودگی کلانشهرها

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در منطقه ها گرمسیر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها سردسیر و مرتفع برف مورد انتظار است. شرق خلیج فارس و تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه (6 بهمن) علاوه بر منطقه ها ذکر شده گستره بارش کل استان های کرمان، هرمزگان، یزد و منطقه های از آذربایجان غربی و کردستان را نیز شامل می گردد.

وی اضافه نمود: آدینه (7 بهمن) از اندازه بارندگی در نیمه جنوبی کشور کاسته می گردد فقط در منطقه های از استان کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات زاگرس در کردستان، همدان و مرکزی ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

ضیاییان گفت: شنبه (8 بهمن) در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، ابرناکی، رگبار باران و برف و وزش باد رخ می دهد. در نوار شرقی نیز وزش باد افزایش می یابد و به تدریج در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما حاکم می گردد بعلاوه بعد از ظهر در بعضی نقاط شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده باران و برف انتظار می رود.

وی اضافه نمود: یکشنبه (9 بهمن) در کل کشور افزایش نسبی دما رخ می دهد و با گذر امواج تراز میانی جو در منطقه های از شمال غرب، غرب دامنه های جنوبی البرز و در نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان ابرناکی و بارش باران و برف پیش بینی می گردد.

ضیاییان ادامه داد: تا روز آدینه در سواحل غربی خرز نیز بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

وی تاکید نمود: تا روز شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (6 بهمن)صاف تا کمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای 2- و حداکثر دمای 5 و روز آدینه (7 بهمن) کمی ابری تا نیمه ابری و غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا(5 و 6 بهمن) بندرعباس با دمای 20 و 19 درجه سانتیگراد گرمترین و زنجان بادمای 12- و 11- و شهر کرد با دمای 11- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2500

به "بارش برف و باران همراه با تداوم آلودگی کلانشهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران همراه با تداوم آلودگی کلانشهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید