اهمیت بازسازی دکوراسیون و راه کار های عملی در راستای نوسازی واحد شما!

به گزارش بیباپ، هر چه از مدت زمان ساخت یک واحد تجاری یا مسکونی می گذرد، چیزی که اهمیت بالاتری پیدا می نماید بازسازیآن واحد است. بازسازی واحد ها می توانند عوامل زیادی داشته باشند. یکنواخت شدن محیط، ترک خوردن دیوار ها، از رنگ و رو افتادن دیوار ها، آسیب های فیزیکی در اثر عوامل محیطی و طبیعی می توانند از مهم ترین دلایل بازسازی واحد باشند. در همین حال، می توان با بازسازی دکوراسیون داخلی واحد، خود را برای مدتی طولانی از این مسائل رهانید. اما بازسازی به چه معناست و چگونه و با چه ابزاری انجام می گردد؟ با گروه معماری و دکوراسیون داخلی نقش نما همراه خبرنگاران باشید.

اهمیت بازسازی دکوراسیون و راه کار های عملی در راستای نوسازی واحد شما!

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

بازسازی ساختمان

واحد های مسکونی و تجاری با گذشت زمان حالت زیبا و نرمال خود را از دست می دهند و به نوعی کسل نماینده می شوند، به همین دلیل صاحب آن واحد به فکر نوسازی یا بازسازی آن می افتد که شامل تغییر دکوراسیون داخلی و خارجی می گردد.

دلیل بازسازی واحد های مسکونی و تجاری چیست؟

در بازسازی یک بنا عواملی دخیل می باشند که به مهم ترین آن ها می پردازیم.

الف) عمر بالای بنا: از عوامل تاثیرگذار بازسازی، عمر بالای بنا می باشد زیرا در گذر زمان بخش هایی از بنا تخریب و فرسوده می شوند.

ب) کمبود فضا به دلیل نقشه ناکارآمد: می توان گفت بازسازی به دلیل نقشه خسته نماینده و ناکارآمد بنا، خاص ساختمان های فرسوده قدیمی می باشد. بازسازی در این مورد به افزایش فضا یاری شایانی می نماید.

پ) افزایش قیمت و بها: همیشه روش های مختلفی برای افزایش بهای واحد های مسکونی یا تجاری وجود دارند، اما یکی از بهترین روش ها بازسازی می باشد. به عنوان مثال بازسازی دیوار ها، بازسازی پس از تغییر در نقشه ساختمان که سبب افزایش فضا شده و بازسازی سقف که تمام این موارد به واحد شما جلوه ای زیبا می دهند.

هدف شما از بازسازی چیست؟

مهم ترین سوالی که باید قبل از بازسازی واحد از خود بپرسید این است که هدف شما از بازسازی چیست؟ این باعث می گردد تا شما تمام جوانب را در نظر گرفته تا مسائل خاص واحد را به بهترین شکل ممکن حل کنید.

آنالیز روش های بازسازی

حال که مقصود از بازسازی واحد خود را یافتید، نوبت به آنالیز چند روش مرسومِ نوسازی و بازسازی می رسد.

الف) پتینه

پتینه سبکی نو از رنگ آمیزی است که به دیوار یا اصطلاحاً کار، حالت می هد. یکی از حالت ها رنگی و دیگری تو رفته و کهنه؛ البته که حالت کهنه در اینجا به معنای چیپ بودن کار نیست بلکه به این معناست که به دیوار شما سبک کلاسیک و دکوراتیو می بخشد. با گذشت زمان، پتینه با استفاده از رنگ و افکت های مدرن شکل تازه ای گرفته که این خودش تحولی عظیم در این نوع صنعت معماری می باشد. پتینه را می توان در ستون ها، دیوار، سقف و... کار کرد. به دلیل اینکه دکوراسیون داخلی، امروزه، از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب پتینه می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای بازسازی ستون ها، دیوارها و سقف واحد شما باشد که می توانید با خیال راحت کار پتینه منزل یا واحد تجاری خود را به گروه معماری و دکوراسیون داخلی نقش نما بسپارید!

ب) موتیف

موتیف را می توان گل طراحی دکوراسیون داخلی واحد مسکونی و تجاری تلقی کرد! می توان اینطور گفت که موتیف به زیباتر شدن هر چه تمام تر سقف و دیوار شما یاری شایانی می نماید، زیرا در این روش آیتم هایی که با سبک دکوراسیون داخلی تناسب دارند با استفاده از طرح های اسلیمی و یا ورق طلا، جلوه ای قابل توجه به واحد شما می بخشند. موتیف را می توان به دو سبک و روش اجرا کرد که یکی استفاده از الگوی از پیش معین شده است و دیگری طراحی به روش دستی. برای مشاهده نمونه کار های زیبای موتیف به پروفایل گروه معماری و دکوراسیون داخلی نقش نما مراجعه کنید تا اهمیت وجود موتیف و زیبایی بخشی این هنر را هر چه بهتر و بیش تر درک کنید.

پ) نقاشی دیواری

یکی از مرسوم ترین راه های بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی واحد های مسکونی و تجاری، نقاشی دیواری می باشد که با استفاده از طرح های به روز، جالب و دلنشین می تواند آسایش و در عین حال زیبا و دلنشینی را برای ساکنین واحد به ارمغان آورد. حتماً می دانید که رنگ ها باعث می شوند احساسات ما برانگیخته شوند، به عنوان مثال رنگ های گرم (قرمز، نارنجی و زرد) که بیش تر از رنگ های سرد (آبی، بنفش و سبز) در نقاشی دیواری استفاده می شوند، حس شادابی و آسایش را به ساکنین القا می نمایند و در مقابل، رنگ های سرد که اغلب در اتاق خواب استفاده می شوند به ساکنین حس آرامش را القا می نمایند. اجرای نقاشی دیواری از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا آیتم ها و مدل هایی که توسط مشتری انتخاب شده اند بایستی به بهترین شکل ممکن اجرا شوند وگرنه حسی که در خور آن طرح است منتقل نخواهد شد.

تا اینجا با مفهوم کلی بازسازیِ طرح دکوراسیون داخلی ساختمان آشنا شدید، حال اگرقصد بازسازی یا نوسازی واحد خود را دارید می توانید با مشاهده نمونه کار های گروه معماری و دکوراسیون داخلی نقش نما که در طراحی و دکوراسیون داخلی و بازسازی منازل در استان تهران مشغول به فعالیت است، دیدن فرمایید.

منبع: چیدانه
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 511

به "اهمیت بازسازی دکوراسیون و راه کار های عملی در راستای نوسازی واحد شما!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت بازسازی دکوراسیون و راه کار های عملی در راستای نوسازی واحد شما!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید