اعلام آمادگی فارس برای میزبانی کنوانسیون جهانی صلح و گردشگری

به گزارش بیباپ، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، اعلام آمادگی فارس برای میزبانی کنوانسیون جهانی صلح و گردشگری صورت گرفت.

اعلام آمادگی فارس برای میزبانی کنوانسیون جهانی صلح و گردشگری

داستان چیست؟

سید مجتبی علوی ابراز داشت: فارس با برخورداری از ظرفیت های کم نظیر و شایان توجه از جمله بهره مندی از 11 اثر ثبت جهانی و سه هزار اثر ثبت ملی که برخی از آنها جایگاه ویژه ای در صنعت گردشگری دارند، می تواند با برنامه ریزی صحیح و کارآمد و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی های روز جهان به مخاطبان و گردشگران سراسر جهان شناسانده شود.

مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس درباره گردشگری صلح و توسعه مهر و دوستی از این رهگذر ابراز کرد: اهمیت دادن به نقش شاخص ارزش های فرهنگی، تاریخی و مذهبی و همچنین نقش شایسته آثار هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی در پیشبرد اهداف صنعت گردشگری اهمیتی ویژه دارد که ترویج صلح و مهربانی بین ملتها از مصادیق این رویکرد خواهد بود.

وی خطاب به نمایندگان ملت ها در خصوص آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی کنوانسیون جهانی صلح گفت: ایران پرچمدار و نماد صلح جهانی در طول تاریخ بوده و آغوش خود را برای حفظ و استمرار این مفهوم گسترده است.

نماینده فارس، این استان را پیشتاز گردشگری صلح دانست و اظهار کرد: از استانی صحبت می کنیم که با پهناوری و پیشینه تاریخی، مذهبی و فرهنگی بسیار ارزشمنش و مهد ادیبانی صلحجو و پرآوازه همچون سعدی و حافظ است که همواره در جهت صلح پیشتاز بوده اند.

او در رابطه با همزیستی پیروان ادیان الهی گفت: تنوع اقوام در شیراز که وجود کوچه ادیان شاهدی بر این مدعاست، اثبات می کند که این شهر می تواند در ابداع گردشگری صلح پیشقدم باشد و از همین رو با همه داشته هایش، این بار صلح را با فرهنگ و هنر آمیخته و از ملت ها برای پرورش آن دعوت می کند.

وبینار بین المللی گردشگری برای صلح و دوستی با حضور برخی مسئولان و فعالان صنعت گردشگری از جمله رایزنان فرهنگی ایران و هند برگزار شد و در آن درباره صنایع دستی، هنر و گردشگری صلح با راهکارهای معرفی ظرفیت های شیراز و استان فارس به گردشگران و فعالان حوزه گردشگری سخن رفت.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1363

به "اعلام آمادگی فارس برای میزبانی کنوانسیون جهانی صلح و گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی فارس برای میزبانی کنوانسیون جهانی صلح و گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید