اعتبارات موجود برای بازسازی میراث تاریخی ساوه کافی نیست

به گزارش بیباپ، رضا ایاز در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه در حال حاضر شهرستان ساوه 120 اثر تاریخی در لیست ثبت آثار ملی دارد، بیان داشت: هم اینک تامین اعتبار مهمترین احتیاج بری بازسازی و مرمت بناهای تاریخی این شهر است.

اعتبارات موجود برای بازسازی میراث تاریخی ساوه کافی نیست

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی همچنین، مسجد جامع یک هزار ساله، موزه چهارسوق، قیزقلعه، کاروانسرای آوه و بعضی امامزاده ها را در اولویت بناهای نیازمند بازسازی و مرمت ذکر کرد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه ابراز داشت: ساوه نخستین شهر برخوردار از بناهای تاریخی برجسته در استان مرکزی است، اما از ظرفیت این بناهای ارزشمند مانند مسجد جامع ساوه تا به امروز به درستی استفاده نشده و هم اینک در شرایط خوبی قرار ندارند و برطرف این مشکل نیازمند تعامل دیگر دستگاه های این شهرستان و تخصیص اعتبارات ویژه است.

ایاز، بازار آهنگران ساوه را نیز یکی دیگر از میراث تاریخی ارزشمند این شهر و متعلق به دوران قاجاریه برشمرد و گفت: بازار آهنگران نیز در فهرست ثبت آثار ملی واقع شده است و در صورت ثبت ملی این بازار به عنوان میراث تاریخی، عملیات مرمت و احیای آن شروع خواهد شد.

به گفته سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه، طی جلسات متعدد و توافق میان شورای اسلامی شهر و شهرداری ساوه با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان مقرر شد تا محوطه سازی مسجد جامع ساوه برای فراهم کردن امکان جذب توریست، توسط شهرداری انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 822

به "اعتبارات موجود برای بازسازی میراث تاریخی ساوه کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبارات موجود برای بازسازی میراث تاریخی ساوه کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید