اشیا مسروقه تاریخی ایران از ایتالیا بازگردانده می شوند

به گزارش بیباپ، حدود 30 قطعه از اشیا و آثار فرهنگی ایران که به تازگی در ایتالیا کشف شده، قرار است به ایران بازگردانده گردد.

اشیا مسروقه تاریخی ایران از ایتالیا بازگردانده می شوند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

گزارش ها حاکی است که اموال مسروقه به سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم تحویل داده شده و قرار است شهریورماه سال جاری به ایران بازگردانده گردد. ایتالیا در جهت اجرای کنوانسیون یونیدروا در مورد استرداد اموال فرهنگی مسروقه، حدود 30 قطعه از اشیا و آثار فرهنگی متعلق به دوران قبل و پس از اسلام را تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم داد. بر اساس این گزارش، پس از سال ها پیگیری مستمر حقوقی سازمان میراث فرهنگی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و در نهایت پس از صدور رای دادگاه تجدید نظر شهر میلان، این اموال به کشورمان بازگردانده می شوند. محمد حسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران دراین باره گفت:

امروز برای نخستین بار در دنیا کنوانسیون استرداد اموال فرهنگی موسوم به یونیدورا به اجرا گذاشته شد و نخستین محموله قاچاقی که از ایران خارج شده بود، در حال استرداد به کشورمان است تا به موزه ملی ایران تحویل داده گردد.وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در جهت اجرای این کنوانسیون موفقیت جدیدی را در عرصه بین المللی بدست آورده است، اضافه کرد:پس از مدت ها کوشش و با همت فراوان سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، پلیس میراث فرهنگی ایتالیا و مجموعه حقوقی سازمان میراث فرهنگی ایران، پایان فعالیت های حقوقی به نتیجه رسید و بعضی از اشیای مربوط به قبل و بعد از اسلام، که بعضی از آنها منحصر به فرد است و از نظر فرهنگی از ارزش بسیاری برخوردار است از سوی پلیس اموال فرهنگی ایتالیا تحویل سفارت ایران داده شد.طالبیان گفت:در ماه سپتامبر(شهریور) نیز در مراسم رسمی که با حضور مقام های عالی رتبه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم برگزار خواهد شد، این اشیا به کشورمان استرداد می شوند. منبع: ایرنامنبع: کجارو
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 475

به "اشیا مسروقه تاریخی ایران از ایتالیا بازگردانده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشیا مسروقه تاریخی ایران از ایتالیا بازگردانده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید