کدام مدل لباس ها برای خانم ها با اندام گلابی شکل مناسبند؟

به گزارش بیباپ، لباس مناسب برای اندام گلابی کدام است؟ وقتی صحبت از فرم بدن گلابی می گردد همواره باید در پی لباس هایی بود که بزرگی اندام در پایین تنه را پنهان کند و بالاتنه را برجسته کند. اما برای اینکه بتوانیم ترکیب مناسب برای این فرم بدن را انتخاب کنیم باید با ویژگی های شاخص فرم بدن افراد به شکل گلابی آشنا شویم.

کدام مدل لباس ها برای خانم ها با اندام گلابی شکل مناسبند؟

خانم هایی با اندام گلابی شکل به طور کلی پایین تنه ی برجسته تری دارند. یعنی ران ها و باسن در این فرم بدن اندام های پرتر و سینه ها کوچک تر هستند. با توجه به اینکه باسن بزرگ تر و پهن تر از سینه و شانه ها هستند، زنانی با این فرم اندام، در اصطلاح بدنی به شکل گلابی دارند.

از دیگر ویژگی های این فرم بدن، کمر تعیین و بازوها و شانه های متناسب و باریک است. بعلاوه پاها احتمالا پر یا عضلانی هستند. حالا که با ویژگی های ظاهری اندام خود آشنا شدید، مهم است که بدانید کدام لباس برای فرم بدن گلابی (مثلثی شکل) مناسب است و با چه لباس هایی در تن شما فرم بهتری دارند. پس در ادامه با مجله ی خبرنگاران همراه باشید.

انتخاب لباس برای شکل بدن گلابی

شکل بدن گلابی در قسمت پایین تنه بزرگ تر و سنگین تر است که باعث عدم تعادل با نیمه بالایی بدن می گردد. نکته کلیدی برای انتخاب لباس برای این فرم بدن این است که توجه را از قسمت باسن دور کنید و به تقویت استایل در قسمت بالاتنه توجه بیشتری داشته باشید تا توهم حجم را در بالاتنه ایجاد کنید.

به جای تاکید بر روی پایین تنه، تاکید را بر روی ناحیه ی کمر بگذارید. بعلاوه اضافه کردن وزن بیشتر به ناحیه شانه و سینه، از نظر بصری تاکید بر باسن و ران ها را کاهش می دهد و باعث می گردد تعادل بین این دو بخش به خوبی برقرار گردد. در ادامه خواهیم گفت که چه لباس هایی برای هر یک از بخش های بالاتنه و پایین تنه مناسب هستند.

  • 12 فرم مختلف بدن زنان و لباس مناسب برای هر کدام

چگونه بالاتنه را در اندام گلابی شکل برجسته کنیم؟

  • با استفاده از پارچه های طرح دار و اضافه کردن تزیینات به شانه ها، خط شانه را به صورت بصری پهن کنید.
  • از رنگ های روشن و انتخاب لباس های طرح دار یا پارچه های شلوغ دوری نکنید.
  • پوشیدن تاپ های گشاد کار اشتباهی است، چون زیبایی کمر شما را پنهان می نماید.

چگونه پایین تنه خود را پنهان و ظاهر آن را متعادل کنیم؟

  • به جای شلوار جین تنگ یا شلوارهای پارچه ای تنگ، شلوارهای فاق بلند، راسته یا بوت کات را امتحان کنید.
  • رنگ های تیره تر را برای پایین تنه خود انتخاب کنید.
  • از پوشیدن شلوارهایی که جیب های بزرگ یا تزیینات زیاد دارند، خودداری کنید.

نکات انتخاب لباس برای پایین تنه در اندام گلابی شکل

زمانی که می خواهید در قسمت پایین تنه، لباس مناسب را برای اندام گلابی شکل انتخاب کنید، باید تاکید بر قسمت باسن و ران ها را کم رنگ کنید تا اندام شما با بالاتنه متعادل گردد. در نتیجه بهتر است لباسی که برای قسمت پایین تنه می پوشید به رنگ های تیره ای مثل مشکی، ذغالی، سرمه ای و قهوه ای باشند و شلوارها و دامن های ساده بپوشید.

از پوشیدن لباس هایی که کمر تنگی دارند و باعث برجسته تر شدن قسمت باسن می شوند، خودداری کنید. بعلاوه بهتر است در پی شلوارها و دامن های طرح دار که باعث جلب توجه به این قسمت می گردد، نروید. نکته ی دیگری که انجام آن توصیه نمی گردد، استفاده از کمربند و پوشیدن شلوارهایی که روی ناحیه باسن و ران جیب دارند.

شلوار مناسب برای اندام گلابی

شلواری برای اندام گلابی شکل مناسب است که حجم پایین تنه را به حداقل برساند و باسن را کوچک تر نشان دهد. رنگ های تیره تر، برش های صاف و دوخت های ساده را انتخاب کنید تا توجه را به قسمت پایین بدن جلب نکنید. به طور کلی شلوارهای ساده و شلوارهای کمر گنی برترین انتخاب هستند. شلوارهایی که کمر کوتاهی دارند و زیر کمر می گیرند، باسن را برجسته تر می نمایند.

از انتخاب شلوارهایی که دارای تزئین و جزئیات هستند خودداری کنید و توجه داشته باشید که شلوار شما بدون حلقه کمربند، چین، جیب بزرگ، الگو یا چرخش باشد. بعلاوه، شلوارهای نازک و مدل هایی که در قسمت پایین باریک می شوند هم برای این فرم بدن مناسب نیستند و باسن را پهن تر نشان می دهند.

اگر فرم بدن شما به شکل گلابی است و می خواهید شلوار جین بپوشید، جین های راسته با قد بلند، بوت کات و جین های بگ انتخاب مناسبی هستند. در انتخاب رنگ هم برای کم کردن توجه به پایین تنه بهتر است جین های تیره را انتخاب کنید. از پوشیدن شلوارهای تنگ که به ران و باسن می چسبند و باعث توجه به این ناحیه می شوند، خودداری کنید. یک اشتباه دیگر برای لباس پوشیدن با این فرم بدن انتخاب شلوار با جیب های زیاد و بزرگ و سایر تزیینات است. انتخاب این شلوارها با تاکید بر پایین تنه، باعث کوچک تر نشان دادن بالاتنه می شوند.

با اندام گلابی شکل چه دامنی بپوشیم؟

دامن ها برترین لباس برای پوشاندن باسن پهن و اندام گلابی شکل هستند. بهتر است دامن هایی را انتخاب کنید که کمر گنی دارند و باعث می شوند اندام صاف و لاغرتری داشته باشید یا دامن هایی بپوشید که لبه های پهن تری دارند. دامن های مدل A-line گزینه مناسبی هستند.

قد مناسبی که برای دامن پیشنهاد می گردد تا زانو یا بین زانو و وسط ساق پا است. دامن هایی با این طول قد به کشش بصری بدن یاری می نمایند. مانند شلوارها، دامن ها نیز باید کمر میانه یا بلندی داشته باشند.

از پوشیدن دامن های خیلی پر و دامن هایی با جزییات افقی سنگین که شکل بدن شما را اغراق آمیز می نماید، اجتناب کنید و دامنی را انتخاب کنید که فاقد جزییات و تزیینات باشد.

کدام مدل یقه برای اندام گلابی شکل مناسب است؟

برای کشیده تر دیده شدن شانه ها و ایجاد تعادل در بخش بالاتنه، یقه های بازتر و پهن تر مثل یقه های مربعی و سابرینا را انتخاب کنید. بعلاوه یقه هایی که تا خارج شانه ادامه دارند، می توانند کمی به ابعاد بالاتنه شما اضافه می نمایند.

غیر از مواردی که به آن اشاره کردیم، یک راه عالی برای راهنمایی چشم به سمت بالا و حجم دادن به ناحیه شانه و سینه، افزودن تزیینات است. اگر یقه لباسی که می پوشید طرح دار یا کار شده باشد، یاری می نماید شانه های شما پهن تر به نظر بیاید. برای مثال روفله ها و تزئینات توری به بالاتنه شما حجم می دهند و در نتیجه آن را با ناحیه باسن متعادل می نمایند.

  • شلوار جین مناسب برای فرم های مختلف بدن

کدام مدل آستین برای اندام گلابی مناسب است؟

مدل آستین در لباس مناسب برای اندام گلابی، با توجه به اینکه لباس شما آستین کوتاه یا بلندی دارد، فرق دارد. اگر لباس شما آستین کوتاه دارد از آستین های پهن و تزیین شده که بالاتنه شما را حجیم تر می نماید، بهره ببرید. گزینه های مناسب برای این انتخاب آستین ها کلوش و زنگوله ای، آستین فلاتر و باتوینگ است.

در نقطه مقابل برای آستین های بلند، عکس این موضوع را باید انجام دهید. هدف ما این است که حجم دور باسن را به حداقل برسانیم. در این مورد، بهتر است آستین باریک باشد و در ناحیه شانه دارای حجم باشند. این کار را می توانید با استفاده از اپل شانه، پف و آستین های سرشانه دار انجام دهید.

تاپ، تی شرت و پیراهن مناسب برای فدم بدن گلابی

هنگام انتخاب تاپ، باز هم باید سراغ مدل هایی بروید که به ایجاد تعادل در پایین تنه یاری می نماید و در عین حال بر قسمت کمر تاکید داشته باشد. رنگ های روشن، الگوهای برجسته، جزییات و تزیینات اطراف سینه و شانه ها توجه را به سمت بالاتنه جلب می نماید. پوشیدن تاپ هایی با راه راه های افقی نیز استراتژی خوبی برای برجسته کردن بالاتنه است.

تاپ ها نباید بلند باشند و روی باسن بیافتند زیرا این موضوع باعث می گردد باسن پهن تر به نظر برسد. تاپ های کراپ که قد آن ها تا روی کمر است یا تاپ هایی که تا روی خط باسن ادامه دارند انتخاب های بهتری هستند. به طورکلی توصیه ما این است که از پوشیدن پیراهن هایی که جزییات، تزئینات یا جیب های اطراف باسن دارند و باعث توجه بیشتر به این ناحیه می شوند، خودداری کنید.

ویژگی های یک بافت مناسب برای اندام گلابی چیست؟

در خصوص ژاکت ها بهتر است ژاکت های کوتاه با بافت درشت و ابعاد گشادتر را انتخاب کنید تا باعث ایجاد حجم در بالاتنه و تعادل با پایین تنه گردد. البته ژاکت های گشاد و بلند که قد آن ها تا وسط ران ها می رسد نیز لباس مناسب برای اندام گلابی هستند و به جذابیت استایل شما یاری می نمایند. از نظر چاپ و نقش، راه راه های افقی را امتحان کنید که توهم داشتن شانه های پهن تر و سینه های بزرگ تر را ایجاد می نماید. بندها و تزئینات در این لباس ها باید روی خط گردن، شانه یا سینه قرار بگیرند.

  • مدل لباس مجلسی زنانه درست مناسب فرم بدن شما

کت های بلند و برش دار را انتخاب کنید

کت های مخصوص برای اندام گلابی باید به قسمت سینه و شانه ها حجم دهند و در عین حال از ناحیه باسن به کلی دوری نمایند. کت های بلند در رنگ های تیره به لاغر شدن ظاهر شما یاری می نماید. اما اگر می خواهید یک کت رنگ روشن خریداری کنید به سراغ کت هایی که در طراحی آن ها از برش استفاده شده، بروید.

اگر کت شما چاک دار و برش خورده باشد، ساختار و حجم به نواحی شانه و سینه اضافه می نماید و در عین حال کمر را باریک تر نشان می دهد. بعلاوه یک کت بلند که قد آن تا وسط ران ادامه دارد، بدن را کشیده و باریک نشان می دهد و در عین حال ناحیه پهن تر باسن را پنهان می نماید. اما کتی که درست به باسن ختم می گردد و آن ناحیه را برجسته می نماید، برای این فرم بدن نامناسب است.

تزیینات برای کشیدن چشم به سمت بالا عالی هستند و کت هایی که جیب یا جزییاتی بر روی قسمت سینه دارند، انتخاب مناسبی هستند. اما توجه داشته باشید که از پوشیدن لباس هایی که جزئیاتی در اطراف ناحیه لگن دارند، خودداری کنید و بهتر است که طرح های ساده انتخاب شما باشد.

مانتو مناسب برای اندام گلابی؛ نه خیلی کوتاه نه خیلی بلند

برای کوچک نشان دادن پایین تنه در اندام گلابی شکل، باید قد و بلندی مانتو هوشمندانه انتخاب گردد. مانتوهایی که خیلی کوتاه هستند، ناحیه پهن باسن را برجسته می نمایند، و آن هایی که خیلی بلند هستند، چارچوب بدن را تحت تأثیر قرار می دهند. برترین مقدار برای یک مانتو، درست زیر باسن و تا وسط ران است.

رنگ های تیره را انتخاب کنید تا استایل شما شیک تر به نظر برسد و از مدل هایی که بهره ببرید که با به کارگیری جزییات و تزیینات، بالاتنه را حجیم تر نشان می دهند. مثلا مانتوهایی با یقه های بزرگ، یقه های پهن و دارای کمربند را انتخاب کنید. ترنچ کت یا کت های بارانی برای اندام گلابی شکل عالی عمل می نمایند.

استفاده از کمربند، بین شانه ها و باسن تناسب ایجاد می نماید و باعث می گردد لاغرتر به نظر برسید. بعلاوه مانتوهای کتی پرنسسی و مانتوهایی کمربنددار عالی هستند. از پوشیدن مانتوهای بدون برش خودداری کنید، زیرا باعث می شوند که اندام شما سنگین و بی شکل به نظر برسند.

به طور کلی لباس مناسب برای اندام گلابی شکل، لباس هایی با پارچه ساده و رنگ های تیره هستند. بعلاوه برای ایجاد تعادل با پایین تنه باید توجه خود را بر روی انتخاب لباس مناسب برای بالاتنه و حجیم تر نشان دادن سینه و شانه ها بگذارید. از پوشیدن شلوارهای تنگ و دامن های پلیسه و طرح دار و به کار بردن رنگ های روشن خودداری کنید و استفاده از تزئینات و پارچه های طرح دار را به لباس های بالاتنه اختصاص دهید.

منبع: The Concept Wardrobe

منبع: دیجی استایل
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2424

به "کدام مدل لباس ها برای خانم ها با اندام گلابی شکل مناسبند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام مدل لباس ها برای خانم ها با اندام گلابی شکل مناسبند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید