کاربردهای جالب یک لنگه جوراب

به گزارش بیباپ، یک لنگه از جورابتان گم یا سوراخ شده بدون معطلی لنگه دیگر را دور می اندازید ، قبل از این کار با کاربردهای جوراب تک لنگه در آشپزخانه و حمام ، برای نگهداری جواهرات و عینک آفتابی آشنا شوید شاید نظرتان تغییر کرد.

کاربردهای جالب یک لنگه جوراب

کاربردهای یک لنگه جوراب

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک ،جوراب همواره جفت بودنش برای ما ملاک است و هیچ کدام از ما لنگه جورابی را که لنگه دیگر ان سوراخ یا گم شده را داخل کشوی جوراب ها نگهداری نمی کنیم اما نظر ما چیز دیگری است و توصیه می کنیم از همین یک لنگه جوراب به بهترین نحو استفاده ببرید ، به روش هایی کاربردی که در این بخش برای شما جمع آوری نموده ایم.

کاربردهای یک لنگه جوراب در تمام بخش های خانه:

1- جواهرات و زیورآلات را در هنگام سفر داخل لنگه جوراب قرار دهید تا علاوه بر آنکه جای کمتری نسبت به جعبه جواهرات می گیرد ، جواهرات را در خود به خوبی جای دهد.

کاربردهای جوراب در خانه

2- در باغچه از یک لنگه جوراب بهره ببرید . به این روش که سری جوراب را برش زده و با قسمت صاف آن گیاه های نسبتا ضعیف را به چوبی که قرار است آن را قائم نگاه دارد ببندید.

3- بیشتر اوقات در حین نقاشی کردن دیوارهای خانه قطره رنگهایی که روی کفش شما ریخته می شوند به سختی پاک می شوند برای جلوگیری از کثیف شدن کفش ها لنگه جوراب هایی که تک مانده اند را روی کفش ها بکشید تا لک رنگ روی آنها ننشیند.

4- لنگه جوراب ها می توانند صدای جیر جیر تخت خواب شما را قطع نمایند به این روش که با قرار دادن لنگه جوراب در چارچوب و کنج های تخت بدون مشکل صدای جیر جیر به خواب بروید.

5- درجریان اسباب کشی یا جابه جایی ها پایه های مبلمان بیشترا دچار ضربه و رنگ پریدگی می شوند . با پوشاندن لنگه جوراب های بدون استفاده از این خراشیدگی ها جلوگیری می گردد.

6- دسته های راکت تنیس یا گلف را برای آنکه دچار خراش و کندگی نشوند با لنگه جوراب نرم و پنبه ای بپوشانید تا علاوه بر سلامت پوست دستتان عمر دسته راکت بیشتر گردد.

کاربردهای جوراب تک لنگه

7-توپ های اضافی تنیس و بدمینتون را داخل یک لنگه جوراب بریزید تا همواره در دسترس باشند و با پراکنده شدن در اتاق ایجاد شلختگی ننمایند.

8- در هوای سرد زمستان و هنگام بارندگی به خصوص در هوای برفی سر برف پاک کن ها لنگه جوراب ها را بپوشانید تا بهتر شیشه اتومبیل را تمیز کند.

9- در روزهای گرم تابستان می توانید با یک لنگه جوراب لوله آب یا دسته های جایگاه استیل داخل حیاط را بپوشانید تا تا حدی از گرم شدن آن جلوگیری کند.

10- وقتی بعد از پیاده روی در یک روز بارانی به اتومبیل خود میرسید چترتان را جمع نموده و برای آنکه داخل ماشین خیس نگردد آن را داخل لنگه جوراب ضخیم قرار دهید.

کاربردهای جالب جوراب برای تمام افراد خانواده

11- زمانی که جایی از بدن شما ضرب می بیند برای انکه کبود نگردد سریعا مقداری یخ روی آن قرار می دهید اما تحمل آن کمی سخت است در این هنگام باز هم یک لنگه جوراب می تواند کاربرد داشته باشد . کیسه ای که یخ را در آن قرار داده اید را داخل لنگه جوراب بپیچید سپس روی محل ضرب دیده قرار دهید تا تحمل آن راحت تر باشد.

12- افرادی که ساعات طولانی از کامپیوتر و به طبع موس کامپیوتر استفاده می نمایند گاهی دردهایی در مچ دستانشان احساس می نمایند . برای این افراد می توان یک لنگه جوراب را با الیاف و یا پنبه پر کرد تا با بستن دور مچ دست ، آن را استراحت داد.

13- باز کردن درب قوطی های مربا و سس که اصولا به سادگی انجام نمی گردد را با لنگه جورابی که به دست نموده اید ساده کنید.

14- چسبندگی و لکه هایی که به واسطه قرار دریافت شیشه مربا و بطری سرکه یا آبلیمو در طبقات یخچال ایجاد می شوند باعث کثیفی فضای داخلی پخچال و فریزر خواهند شد . برای برطرف این مشکل می توانید لنگه جوراب های زیبایی به قسمت پایین شیشه و بطری بپوشانید.

15-لنگه جورابها محل مناسبی برای قرار دادن عینک هستند.

کاربردهای فوق العاده جوراب برای نگهداری از کفش ها

16-بهترین جنس پارچه برای برق انداخت کفش های شما بدون استفاده از واکس لنگه جوراب هایی نخی هستند که به نظرتان بلا استفاده می آیند.

17- برای گندزدایی یا همان میکروب زدایی کفش هایتان و در حقیقت حفظ سلامت و بهداشت پاها مقداری جوش شیرین داخل لنگه جوراب ریخته و داخل کفش قرار دهید . شب تا صبح لنگه جوراب باید داخل کفش بماند تا به خوبی میکروب های داخل کفش از بین بروند.

18- بیشترا بچه ها هنگام استفاده از صابون در حمام به مشکل بر می خورند و بعد از خیس و لیز شدن آن دیگر نمی توانند صابون را در دستانشان کنترل نمایند. برای جلوگیری از این مشکل و به دنبال آن حادثه سر خوردن بچه ها در حمام می توانید صابون را داخل یک لنگه جوراب قرار داده با یک کش پلاستیکی آن را ثابت کنید.

کاربردهای جوراب در حمام

19- اگر بعد از مدتی استفاده کفش شما حالت و فرم اولیه خود را از دست داده می توانید داخل آن را با لنگه جوراب های اضافی پرکنید تا حالت آن حفظ گردد.

20- کفش های زمستانی یا همان پوتین های ساق دار هم همینطور بعد از مدتی استفاده حالت اولیه خود را از دست می دهند برای همین لنگه جوراب ها را با روزنامه پر کنید و داخل ان قرار دهید تا به این روش کفش ها مدت طولانی تری به حالت اصلی خود باقی بمانند.

21- اگر جنس دسته قابلمه یا ماهی تابه آشپزخانه شما هم از جنس فلز است و هیچ پوششی برای محافظت از دست در حین پخت و پز ندارد پس با یک لنگه جوراب بدون انکه دست شما دچار سوختگی گردد از ان بهره ببرید.

کاربردهای جوراب در آشپزخانه

22- برای خوشبو شدن فضای داخل کمد لباس و معطر ماندن لباس هایتان یک عطر را به صورت در باز یا مقداری گل خشک را داخل لنگه جوراب قرار داده و در گوشه ای از کمد نصب کنید تا به مرور رایحه آن پخش گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1585

به "کاربردهای جالب یک لنگه جوراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردهای جالب یک لنگه جوراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید