چه مفاهیمی شهر هوشمند را می سازد؟

به گزارش بیباپ، شهر هوشمند از ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات و دستگاه های مختلف متصل به شبکه اینترنت اشیاء (IoT) بوده و به مسئولان یک شهر اجازه می دهد به صورت مستقیم با جامعه و زیرساخت های شهری تعامل برقرار کنند.

چه مفاهیمی شهر هوشمند را می سازد؟

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، طی یک دهه اخیر بار ها واژه شهر هوشمند را شنیده اید. در تعریف شهر هوشمند آمده: یک منطقه شهری است که از انواع مختلف سنسور های الکترونیکی اینترنت اشیاء (IoT) برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کند، و سپس از این اطلاعات برای مدیریت کارای دارایی ها، منابع و خدمات شهری استفاده می کند. این فرایند، شامل جمع آوری اطلاعات از شهروندان، دستگاه ها و منابع شهری است که برای پایش و مدیریت ترافیک خودرو ها و سیستم های حمل و نقل، نیروگاه های برق، تأسیسات شهری، شبکه های تأمین آب، مدیریت پسماند، کشف جُرم، سیستم های اطلاعاتی، مدارس، کتابخانه ها، بیمارستان ها و دیگر خدمات اجتماعی، آنالیز و پردازش می شود.

ایدهٔ شهر هوشمند، از ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و دستگاه های مختلف متصل به شبکه اینترنت اشیاء (IoT) است، برای بهینه سازی بهره وری از خدمات و کاربری های شهری و اتصال آن به شهروندان است.

فناوری شهر هوشمند به مسئولان یک شهر اجازه می دهد به صورت مستقیم با جامعه و زیرساخت های شهری تعامل برقرار کنند و بتوانند به راحتی آنچه را اتفاق می افتد و در حال تحول است پایش کنند.

در این اینفوگرافی نمایی کوچک و محدود از شهر هوشمند ارائه شده است:

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 889

به "چه مفاهیمی شهر هوشمند را می سازد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه مفاهیمی شهر هوشمند را می سازد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید