پیش بینی وزش باد شدید در تهران ، افزایش نسبی دما برای بیشتر مناطق

به گزارش بیباپ، کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در تهران اطلاع داد و گفت: سه شنبه خروج سامانه بارشی از کشور رخ می دهد.

پیش بینی وزش باد شدید در تهران ، افزایش نسبی دما برای بیشتر مناطق

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز های آینده گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و فرایند افزایش نسبی دما رخ می دهد.

وی با بیان اینکه امروز در شمال شرق کشور بارش های پراکنده باران و وزش باد رخ می دهد، اضافه نمود: در دامنه های جنوبی البرز در استان های تهران و سمنان نیز وزش باد پیش بینی می گردد.

رفیعی ادامه داد: فردا پنج شنبه و اوایل وقت روز آدینه در استان اردبیل و غرب سواحل دریای خزر وزش باد شدید رخ می دهد که افزایش دمای 5 تا 7 درجه را انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد از ظهر پنج شنبه در نوار غربی کشور وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی شده است، توضیح داد: روز آدینه سامانه بارشی جدید وارد کشور از غرب خواهد شد و مناطق شمال غرب، دامنه های زاگرس در استان های کرمانشاه، لرستان و ایلام تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرند که بارش ها به شکل باران و برف خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه روز شنبه علاوه بر نوار غربی مناطقی از شمال بوشهر، مناطقی ازاستان فارس و غرب اصفهان نیز تحت تاثیر سامانه مذکور قرار می گیرند، اضافه نمود: در دامنه های جنوبی البرز نیز روز شنبه در استان های قزوین، البرز و تهران و شمال شرق کشور بارش داریم و از بعد از ظهر شنبه بارش ها در سواحل دریای خزر آغاز می گردد.

رفیعی با بیان اینکه روز سه شنبه خروج سامانه بارشی رخ می دهد، گفت: تهران امروز نیمه ابری بوده و به تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد شدید را تجربه خواهد نمود.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: شهرکرد با دمای منفی 8 درجه سردترین و بندرعباس با دمای 23 درجه گرم ترین مراکز استانی بوده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 850

به "پیش بینی وزش باد شدید در تهران ، افزایش نسبی دما برای بیشتر مناطق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی وزش باد شدید در تهران ، افزایش نسبی دما برای بیشتر مناطق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید