ناسا در پی ماه نورد نو برای ماموریت های آینده

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، قرار است این ماه نورد در سطح کره ماه و برای تکمیل طرح سکونت درازمدت در تنها قمر زمین موسوم به آرتمیس مورد استفاده قرار بگیرد. این طرح از سوی ناسا در دست آنالیز و اجرا است.

ناسا در پی ماه نورد نو برای ماموریت های آینده

سابقه استفاده از ماه نورد در کره ماه به ماموریت آپولو 11 در سال 1972 بازمی گردد. ماه نورد برقی یادشده که 260 کیلوگرم وزن داشت، با سرعت 18 کیلومتر در ساعت حرکت نموده و می توانست تا فاصله 7.6 کیلومتری محل فرود فضاپیمای ناسا جابجا گردد.

انتظار می رود ماه نورد نو عمر مفید بسیار بیشتری داشته باشد و بتواند سرمای شدید شب ماه را که دما تا منفی 162 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، مدیریت کند. از جمله شرکت هایی که در این طرح مشارکت می نماید نورتروپ گرومن است. هنوز جزئیاتی از طراحی این ماه نورد یا تعیینات آن منتشر نشده است.

از جمله شرکت های دیگر همکار در این طرح می توان به Intuitive Machines، لونار اوت اسپات و غیره اشاره نمود. هر یک از این شرکت ها بر روی طراحی یکی از بخش های ماه نورد مذکور متمرکز خواهند شد. از این محصول برای نمونه برداری از سطح ماه، جمع آوری اطلاعات حرارتی و محیطی و غیره استفاده می گردد. زمان تکمیل این ماه نورد هنوز تعیین نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2195

به "ناسا در پی ماه نورد نو برای ماموریت های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا در پی ماه نورد نو برای ماموریت های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید