مقاله: تعویض کلید و پریز و انواع آنها

به گزارش بیباپ، ساختار درونی کلید و پریز برق شامل سیم پیچی، اتصالات درونی و تعداد پل (تک پل و دوپل) است. امروزه برای افزایش ایمنی ساختمان از جنس نسوز برای ساخت تجهیزات روشنایی استفاده می شود و کلید و پریز برق هم نسوز و غیرقابل اشتعال هستند. همچنین ساختار درونی کلید و پریز برق جدید را طوری می سازند که امکان جرقه و احتراق را تا حد زیادی کم کند.

مقاله: تعویض کلید و پریز و انواع آنها

جنس بدنه آن ها از باکالیت است که به صورت یک عایق الکتریکی عمل میکند. ابعاد هم معمولا 8 در 8 سانتیمتر مربع است. وزن آن 55 تا 75 گرم است. حداکثر جریان الکتریکی قابل تحمل 25 آمپر است.عمر مفید آن با توجه به اندازه استفاده 5 تا 10 سال است.

کلیدهای تک پل تنها برای روشن و خاموش کردن یک مدار مورد استفاده قرار می گیرند اما با استفاده از کلیدهای دوپل می توان دو مدار را قطع و وصل کرد.

براساس وجود اتصال به زمین، درجه حفاظت در برابر رطوبت و نفوذ آب، تعداد فازها.

دیمر ها وسایلی هستند که برای کاهش شدت روشنایی لامپ ها مورد استفاده قرار می ­گیرند. با تغییر شکل موج اعمالی به لامپ مورد نظر، می­ توان شدت روشنایی خروجی آن را کاهش داد. اگرچه دستگاه های ولتاژ متغیر برای اهداف مختلفی استفاده می ­شوند.

کلید لمسی یا تاچ از جمله مدرن ترین نوع کلید است که استفاده از آن در مکان های هوشمند استفاده می گردد. این کلید با حرارت دست فعال می گردد.

منبع مقاله: تعویض کلید و پریز و انواع آنها

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2127

به "مقاله: تعویض کلید و پریز و انواع آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تعویض کلید و پریز و انواع آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید