ماجرای زورگیری های وحشتناک از پیرزنان در مشهد

به گزارش بیباپ، اعضای یک باند زورگیری از پیرزنان در حالی با کوشش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی به دام افتادند که از دو سال قبل و در پوشش مامور پست اقدام به زورگیری های وحشتناک می کردند.

ماجرای زورگیری های وحشتناک از پیرزنان در مشهد

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از همشهری آنلاین، ماجرای این سرقت های بی رحمانه از حدود 15 روز قبل زمانی لو رفت که پیرزنی در شهرک نوید مشهد طعمه زورگیران نهاده شد. این زن در تشریح ماجرای سرقت به کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: سه جوان با بهانه این که شما بسته پستی دارید! شبانه وارد منزلم شدند و با بستن دست ها و پاهایم، مرا کتک زدند . آن ها سپس طلاهای مرا به زور گرفتند و متواری شدند. گزارش خراسان حاکی است، در پی اظهارات این زن، گروه ویژه ای از کارآگاهان تحقیقات گسترده ای را با رصدهای اطلاعاتی و آنالیز های میدانی آغاز کردند.

کارآگاهان در اولین شاخه از شناسایی زورگیران به چهره نگاری فرضی پرداختند و سپس به وسیله دوربین های مداربسته شهری، کنکاش های اطلاعاتی را ادامه دادند. این آنالیز ها نشان می داد که پلیس با یک باند حرفه ای و سابقه دار طرف است که سرنموده آنان نیز از سال 97 به اتهام زورگیری تحت تعقیب واقع شده است. این اطلاعات موجب شد با صدور دستوری ویژه از سوی سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) کارآگاهان دامنه عملیات را گسترده تر نمایند و شگردهای تخصصی را برای به دام انداختن زورگیران تغییر دهند.

پس از چند روز تعقیب و مراقبت و ردزنی های اطلاعاتی، بالاخره مخفیگاه زورگیران در یکی از مناطق حاشیه ای شهر شناسایی شد و در ادامه کارآگاهان با کسب مجوزهای قضایی عملیات هماهنگ و ضربتی را با راهنمایی مستقیم سرهنگ قنبری (رئیس اداره سرقت پلیس آگاهی) در دستور کار قرار دادند. با ورود غافلگیرانه کارآگاهان به پاتوق زورگیران، سرنموده باند در حالی دستگیر شد که حیرت زده و خیره فقط به کارآگاهان می نگریست. در بازرسی از مخفیگاه وحید، تعداد 10 دستگاه گوشی تلفن سرقتی نیز کشف شد و در ادامه این عملیات همزمان، دو عضو دیگر باند در خواجه ربیع و شهرک مهرگان مشهد به دام افتادند.

با آغاز تحقیقات تخصصی از اعضای این باند مخوف معین شد که وحید سرنموده این باند به اتهام زورگیری از پیرزنان از حدود دو سال قبل تحت تعقیب پلیس قرار داشت. او در این مدت به زاهدان گریخته بود و جرایم خود را در استان سیستان و بلوچستان ادامه می داد. این زورگیر خطرناک بعد از گذشت دو سال از ماجرا، به مشهد بازگشته و باند خود را دوباره راه اندازی نموده است. آنالیز های ویژه که به سرپرستی سرهنگ میش مست صورت گرفت، بیانگر آن بود که اعضای این باند مخوف در پوشش مامور پست و به بهانه تحویل بسته های پستی، به در منازل شهروندان مراجعه می کردند و با آنالیز محیط جغرافیایی جرم و تنها بودن طعمه دوباره به محل بازمی گشتند و با به صدا درآوردن زنگ منزل، با ضرب و جرح پیرزنان و بستن دست ها و پاهای آنان با چسب های نواری، طلاجات و زیورآلات آن ها را می ربودند.

همچنین آنالیز های بیشتر نشان داد که سرنموده باند در دو سال گذشته جرایم مشابهی را در زاهدان نیز مرتکب شده است که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

در بازرسی از مخفیگاه های اعضای باند مخوف پستچی های قلابی که دوبار زنگ منازل را می زدند، تعدادی قمه، چاقو، بسته ای با آرم پست و مواد بی هوش نماینده کشف و ضبط شده است.

این عملیات در حالی برای کشف زورگیری های احتمالی دیگر اعضای باند ادامه دارد که تا به امروز 9 تن از شاکیان و طعمه های آنان شناسایی شده اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1518

به "ماجرای زورگیری های وحشتناک از پیرزنان در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای زورگیری های وحشتناک از پیرزنان در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید