طباطبایی: چین تیم قدرتمندی نیست، بیرانوند پنالتی را گرفت و به بازی برگشتیم

به گزارش بیباپ، بازیکن سال های نه چندان دور فوتبال ایران معتقد است چین تیم چندان قدرتمندی نیست و نمی تواند ایران را در یک چهارم نهایی به دردسر بیاندازد.

طباطبایی: چین تیم قدرتمندی نیست، بیرانوند پنالتی را گرفت و به بازی برگشتیم

هادی طباطبایی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره رویارویی تیم ملی ایران با چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا، گفت: چین مقابل تیم های درجه دو و سه هم به مشکل خورده و تیم قدرتمندی نیست. مسیر ما برای رسیدن به فینال خوب است.

او در واکنش به اینکه عمان تیم بهتری نسبت به چین است، تاکید نمود: امروز عمان مقابل ما خوب بود. اگر آن ها اشتباهات فردی را نداشتند می توانستند ما را به دردسر بیاندازند.

درباره صعود تیم ملی ایران به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا با پیروزی دو بر صفر مقابل عمان، اظهار کرد: بازی خیلی خوبی بود. بازیکنان ما عملکرد خوبی داشتند. در مرحله حذفی، مسئله مهم نتیجه است. تیم ها باید دنبال کسب نتیجه لازم باشند تا به مرحله بعد صعود نمایند.

او درباره غافلگیری تیم ملی ایران مقابل عمان و دادن پنالتی در دقیقه دوم به این تیم، اعلام نمود: در نیمه نخست غافلگیر شدیم چرا که فاصله خطوط ما کم شد و فاصله زیادی بین دفاع و دروازه بان به وجود آمد و عمانی ها با ارسال یک پاس بلند توانستند یک موقعیت گلزنی خلق نمایند و در نهایت به پنالتی برسند.

دروازه بان سابق تیم ملی ایران ادامه داد: خوشبختانه بیرانوند پنالتی را مهار کرد و تیم ما به بازی برگشت. با این اتفاق عمان از نظر روحی تخریب شد. تیم ما در ادامه فاصله خطوط را تنظیم کرد و این فاصله بیشتر شد.

با تور چین همراه شوید

طباطبایی یادآور شد: تفاوت فوتبال ایران و عمان در تجربه بازیکنان بود. تجربه بازیکنان ما به دادشان رسید. اشتباهات بازیکنان عمان خیلی ساده بود و با درایت و هوشیاری علیرضا جهانبهخش به گل نخست رسیدیم. تیم ما در نیمه اول کاملا از سمت راست حمله کرد. در سمت چپ خیلی فعال نبودیم. مثلث رضاییان، جهانبخش و دژاگه در 45 دقیقه نخست خیلی فعال بود. تمام حملات ما از این سمت طراحی شد. میلاد محمدی و طارمی در بازی نبودند. عملا بازی ما در سمت راست زمین بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ایران در سمت چپ کارایی لازم را نداشت، گفت: نمی توان گفت ناخواسته بود. مربی این مسائل را می بیند. خواستند که بازی را به سمت راست بیاورند چرا که ما قوی تر هستیم. ترکبب محمدی، طارمی و امیری نسبت به سمت راست ضعیف تر هستند.

این کارشناس فوتبال در واکنش به اینکه حاج صفی در بخش هجومی بهتر از محمدی است، تاکید نمود: این موضوع به نظر مربی بر می گردد. میل تهاجمی حاج صفی بیشتر از محمدی است اما نباید گل هم بخوریم.

طباطبایی اعلام نمود: در نیمه دوم استراتژی ما عوض شد. عملا عقب نشستم و سعی کردیم فضاها را بگیریم چون نتیجه لازم را گرفتیم. فضا را به عمان دادیم و ضد حملات خوبی زدیم.

وی درباره از دست دادن موقعیت های گلزنی در نیمه دوم توسط آزمون و طارمی گفت: بازیکنان ما قدرت تمام نمایندگی خوبی دارند. در این دیدار بازیکنان ما روی اشتباهات حریف گل زدند. نگرانی من از این بابت است که اگر مثلث سمت راست مان خنثی گردد چه برنامه ای برای بازی ها داریم؟

بازیکن سابق تیم ملی درباره اینکه آیا در بازی های گذشته برنامه متفاوتی از تیم ملی مشاهده نکرده است، اظهار کرد: وقتی قدوس وارد زمین، شرایط بهتر شد. نفراتی داریم که می توانند شکل بازی را بهتر نمایند. ما دو تیم کامل داریم که می توانند در هر بازی به میدان بروند. ایران تیم قدرتمندی است. چیزی که به ما یاری می نماید تجربه است.

انتهای پیا

خبرنگار: مرتضی یعقوبی

دبیر: علی غفار

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 94

به "طباطبایی: چین تیم قدرتمندی نیست، بیرانوند پنالتی را گرفت و به بازی برگشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی: چین تیم قدرتمندی نیست، بیرانوند پنالتی را گرفت و به بازی برگشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید