خبرنگاران فرماندار: 85 درصد جمعیت روستایی آوج تحت پوشش شبکه آبفا واقع شده است

به گزارش بیباپ، قزوین - خبرنگاران - فرماندار شهرستان آوج بابیان اینکه 15درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش شبکه آبفا قرار ندارد، گفت: ایجاد تاسیسات در روستاهای غیر تحت پوشش به 50 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

خبرنگاران فرماندار: 85 درصد جمعیت روستایی آوج تحت پوشش شبکه آبفا واقع شده است

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگاران، نصرت اله علیرضایی در ملاقات مدیر آبفای شهرستان آوج اضافه کرد: اقدامات و طرح های بسیار خوبی در حوزه آب شرب شهرها و روستاهای شهرستان انجام شد و بیش از 20 میلیارد تومان(غیر از اعتبارات طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر آبگرم) در حوزه آب شرب هزینه شده است.

وی یادآروشد: با این اقدامات هم اکنون کمیت و کیفیت آب شرب شهرستان از یک شرایط پایدار و با درجه استاندارد بالا و مطمئنی برخوردار است.

علیرضایی اضافه کرد: نزدیک به دو سال گذشته 36 روستای شهرستان تحت پوشش آبفا نبودند اما هم اکنون فعالیت ها و عملیات اجرایی اعم از اصلاح و بهسازی شبکه،حفر چاه و بازسازی چشمه ،خط انتقال و احداث مخزن برای تحت پوشش قرار دادن 9 روستا (چوبینه.پروان.مشانه .نصرت آباد .دانک.آقچه قلعه.میاندره .سنگاوین .قوشه قویی) در حال انجام است و 4 روستا نیز آمادگی خود را برای تحت پوشش قرار دریافت اعلام نموده اند که در امسال بعنوان اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان آوج گفت: بیشتر روستاهای غیر تحت پوشش به علت اینکه منابع آبی مکفی دارند تمایلی به تحت پوشش ندارند و روستاهایی که به صورت مکتوب تمایل خود را اعلام نموده اند، عملیات اجرایی در آنها در حال انجام است.

علیرضایی اضافه کرد: براساس آنالیز های اجرا شده توسط اداره آبفای شهرستان حدود 50 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد تاسیسات در روستاهای غیر تحت پوشش مورد احتیاج است و امیدواریم با مشارکت خیرین ، خودیاری اهالی، جذب اعتبارات ملی و تامین اعتبار توسط کمیته برنامه ریزی استان و شهرستان، این طرح مهم و اساسی در شهرستان به خاتمه مطلوب برسد.

فرماندار شهرستان آوج در این ملاقات از کوشش ها و پیگیری های مدیریت آبفای شهرستان، همکاران و کارشناسان این شرکت و حمایت ها و مساعدت های مهندس بیرانوند مدیرعامل آبفای استان در طول این مدت تقدیر و تشکر کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1891

به "خبرنگاران فرماندار: 85 درصد جمعیت روستایی آوج تحت پوشش شبکه آبفا واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: 85 درصد جمعیت روستایی آوج تحت پوشش شبکه آبفا واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید