جاذبه های گردشگری هاوانا که باید از نزدیک ببینید

به گزارش بیباپ، هاوانا، پایتخت کشور کوبا، یکی از شهرهای جذاب و پرطرفدار در جهان است. این شهر با دارا بودن تاریخچه‌ای غنی، فرهنگی متنوع، معماری‌های زیبا، موسیقی‌های شاد، و ماشین‌های قدیمی، قلب کوبا را تشکیل می‌دهد. هاوانا یک شهر است که هرگز خسته کننده نیست و همیشه چیزی برای کشف کردن دارد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، می‌توانید از دیدن برخی از جاذبه‌های گردشگری زیر لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری هاوانا که باید از نزدیک ببینید

بهترین تجربه سفر را با bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

شهر قدیم هاوانا

شهر قدیم هاوانا یا هاوانا ویخا، مرکز تاریخی و فرهنگی شهر هاوانا است. این محل در سال 1982 به عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو انتخاب شد و دارای بیش از 900 بنای تاریخی و مذهبی است. شهر قدیم هاوانا شامل چهار میدان اصلی است: میدان آرماس، میدان کاتدرال، میدان سن فرانسیسکو، و میدان ویخا. در این میدان‌ها می‌توانید از دیدن کلیساها، قصرها، موزه‌ها، گالری‌ها، و بازارهای قدیمی لذت ببرید. همچنین می‌توانید از گردش در خیابان‌های پررنگ و پرزرق و برق شهر قدیم هاوانا و تماشای نمایش‌های خیابانی و موسیقی‌های زنده بهره ببرید.

بلوار ساحلی مالکون

بلوار ساحلی مالکون یا تفرجگاه مالکون، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری هاوانا است. این بلوار 8 کیلومتری، کنار دریای کارائیب قرار دارد و محل دیدار و گردش مردم محلی و گردشگران است. در این بلوار می‌توانید از مناظر زیبای دریا، آسمان، و شهر لذت ببرید و از نسیم خنک دریا بهره بگیرید. همچنین می‌توانید از ماشین‌های قدیمی و رنگین که در این بلوار راه می‌روند عکس بگیرید و با مردم محلی صحبت کنید. بلوار ساحلی مالکون در طول روز و شب زنده است و می‌توانید در آن جا از موسیقی، رقص، و جشن‌های مختلف شاهد باشید.

موزه ملی هنرهای زیبا هاوانا

موزه ملی هنرهای زیبا هاوانا یا موزئو ناسیونال د لاس بلاس آرتس، بزرگترین و مهم‌ترین موزه هنری در کوبا است. این موزه در دو ساختمان مجزا قرار دارد که یکی از آن‌ها به هنر کوبایی و دیگری به هنر جهانی اختصاص دارد. در بخش هنر کوبایی، می‌توانید از دیدن آثار هنری از دوره‌های مختلف تاریخی کوبا، از قبل از استعمار تا امروز، لذت ببرید. در این بخش، آثار هنرمندان مشهور کوبایی مانند ویلفردو لام، رنه پورتوکارو، و آلفردو سوسایو وجود دارد. در بخش هنر جهانی، می‌توانید از دیدن آثار هنری از سبک‌ها و دوره‌های مختلف هنر جهانی، از باستان تا مدرن، بهره بگیرید. در این بخش، آثار هنرمندان مشهور جهانی مانند پیکاسو، ماتیس، و کاندینسکی وجود دارد.

کارخانه هنر کوبا

 سابقاً یک کارخانه روغن بوده که توسط هنرمند کوبایی زاندرو گارسیا مورالس، به یک مرکز فرهنگی شیک تبدیل شده است. در کارخانه هنر کوبا می‌توانید از دیدن نمایش‌های هنری، اجرای زنده توسط برخی از بهترین نوازندگان در کشور و یک منوی طولانی از نوشیدنی‌ها و تنقلات مختلف لذت ببرید. این مکان به عنوان یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای معماری انقلاب کوبا نیز شناخته می‌شود.

قلعه مورو

قلعه مورو یا کاستیو د لا رئال فورزا، یکی از قدیمی‌ترین و مهیب‌ترین قلعه‌های کوبا است. این قلعه در سال 1589 توسط مهندس اسپانیایی خوان باتیستا آنتونلی ساخته شد و به عنوان یک دژ نظامی و یک فانوس دریایی عمل می‌کرد. این قلعه در سال 1982 به عنوان بخشی از شهر قدیم هاوانا به عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو شناخته شد. در این قلعه می‌توانید از دیدن موزه‌ای از تاریخچه نظامی کوبا، از جمله توپ‌ها، تفنگ‌ها، و لباس‌های سربازان لذت ببرید. همچنین می‌توانید از منظره‌ای دیدنی از دریا، شهر، و خلیج هاوانا بهره بگیرید.

بار ال فلوریدیتا

بار ال فلوریدیتا یا بار گل‌ها، یکی از مشهورترین و تاریخی‌ترین بارهای هاوانا است. این بار در سال 1817 توسط اسپانیایی‌ها تأسیس شد و در سال 1914 توسط کانستانتینو ریبالاگوا، یک مهاجر اسپانیایی، بازسازی شد. این بار به عنوان محل مورد علاقه نویسندگان و هنرمندان مشهوری مانند ارنست همینگوی، گراهام گرین، و تنسی ویلیامز شناخته می‌شود. این بار همچنین به عنوان مکان تولد کوکتل معروف دایکیری معروف است. در این بار می‌توانید از نوشیدن یک دایکیری خنک و تازه و گوش دادن به موسیقی سنتی کوبایی مانند سون و بولرو لذت ببرید.

فینکا لاویکیا

فینکا لاویکیا یا خانه روستایی ویگیا، خانه‌ای است که ارنست همینگوی، نویسنده مشهور آمریکایی، از سال 1939 تا 1960 در آن زندگی می‌کرد. این خانه در حومه شهر هاوانا واقع شده و در حال حاضر به عنوان یک موزه باز است. در این خانه می‌توانید از دیدن اشیاء شخصی همینگوی، از جمله کتاب‌ها، نامه‌ها، عکس‌ها، تروفه‌های شکاری، و قایقش پیلار لذت ببرید. همچنین می‌توانید از باغ زیبا و آرام این خانه و دیدن گور چهار سگ خانگی همینگوی بازدید کنید.

تروپیکانا

تروپیکانا یا کلوب تروپیکانا، یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین باشگاه‌های شبانه در هاوانا است. این باشگاه در سال 1939 توسط ویکتور د کوریا، یک رقاص و کارآفرین کوبایی، تأسیس شد و به عنوان یکی از بهترین کاباره‌های جهان شهرت یافت. این باشگاه در یک باغ استوایی واقع شده و دارای یک صحنه بزرگ و باشکوه است. در این باشگاه می‌توانید از تماشای نمایش‌های رقص و موسیقی بازیگران و رقاصان حرفه‌ای و زیبا لذت ببرید. همچنین می‌توانید از نوشیدن نوشیدنی‌های مختلف و خوردن غذاهای لذیذ کوبایی بهره بگیرید.

لا بودگیتا دل مدیو

لا بودگیتا دل مدیو یا خانه کوچک وسط، یکی دیگر از بارهای تاریخی و معروف هاوانا است. این بار در سال 1942 توسط آنخل مارتینز، یک مهاجر اسپانیایی، تأسیس شد و به عنوان محل مورد علاقه ارنست همینگوی، نات کینگ کول، و فیدل کاسترو شناخته می‌شود. این بار همچنین به عنوان مکان تولد کوکتل معروف موهیتو معروف است. در این بار می‌توانید از نوشیدن یک موهیتو خوشمزه و گوش دادن به موسیقی سنتی کوبایی مانند سون و گواخیرا لذت ببرید.

نتیجه‌گیری

هاوانا یک شهر است که پر از جاذبه‌های گردشگری است که هر یک از آن‌ها دارای یک تاریخچه، فرهنگ، و زیبایی خاص خود هستند. این شهر را می‌توان به عنوان یک شهر زنده، رنگین، و شاد توصیف کرد که همیشه چیزی برای کشف کردن و لذت بردن دارد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، می‌توانید از دید

انتشار: 17 دی 1402 بروزرسانی: 17 دی 1402 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1391

به "جاذبه های گردشگری هاوانا که باید از نزدیک ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری هاوانا که باید از نزدیک ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید