ایجاد موزه طب در خراسان رضوی آنالیز شد

به گزارش بیباپ، نشست مشترک مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی درمانی امام رضا (ع) برگزار گردید و در این نشست موضوع تاسیس و ایجاد موزه طب و پزشکی مورد آنالیز نهاده شد.

ایجاد موزه طب در خراسان رضوی آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، عبد الله بهرامی رئیس بیمارستان امام رضا در این نشست گفت: پیشینه تاریخی این بیمارستان به 400 سال قبل باز می شود و فضای کنونی این مجتمع بالغ بر 28 هکتار است.

او اضافه کرد: از ویژگی های این مجتمع عدد مقدس هشت است که به نیت امام رضا (ع) در بخش های مختلف معماری بنا ، و به صورت هشت اتاق عمل، هشت پله، هشت پنجره، ارتفاع هشت متری و... نمایان شده است.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) ادامه داد: در 21 آذرماه سال 1357 و همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و پس از حمله ماموران رژیم ستمشاهی به بیمارستان، این مجموعه شهرت بیشتری پیدا کرد و اکنون هم به عنوان یکی از مجهزترین و بهترین بیمارستان های کشور ، به بیماران خدمات می دهد.

او با بیان این که باید این معماری ارزشمند را حفظ کرد: درحقیقت این بیمارستان، شفاخانه حضرت رضا (ع) است.

همچنین در ادامه این نشست رئیس بیمارستان امام رضا برای راه اندازی موزه طب در این اعلام آمادگی کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این نشست گفت: سیاست این اداره کل بر حفظ ارزش های فرهنگی و معماری و عناصر وابسته به آن در این بیمارستان و رعایت ضوابط و مقررات سازمان میراث فرهنگی کشور است.

ابوالفضل مکرمی فر اضافه کرد: این مجموعه که به نام مبارک امام رضا (ع) را نیز دارد منحصر به فرد است و دارای ارزش های فرهنگی و تاریخی فراوانی است که باید حفظ شوند.

او ادامه داد: شناسنامه این بیمارستان، ایجاد موزه است و به همین منظور پیشنهاد ایجاد موزه طب یا پزشکی را در این مجموعه می دهم که تاسیس این موزه به معرفی و شناخت این بیمارستان یاری خواهد نمود و این اداره کل آمادگی، ارائه مجوزهای قانونی و مشورت در راه اندازی این موزه را دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 107

به "ایجاد موزه طب در خراسان رضوی آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد موزه طب در خراسان رضوی آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید