افزایش دما در استان های ساحلی دریای خزر

به گزارش بیباپ، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز(5 دی ماه) وزش بادهای جنوبی سبب افزایش دما در استان های واقع در سواحل دریای خزر می گردد.

افزایش دما در استان های ساحلی دریای خزر

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز(5 دی ماه) برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف پیش بینی می گردد. برای امروز در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی انتظار می رود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (6 دی ماه) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای نواحی غرب و شمال غرب کشور بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر مرتفع بارش برف پیش بینی می گردد، اظهار کرد: در اواخر وقت امروز و جمعه (6 و7 دی ماه) این سامانه تقویت می گردد و علاوه بر نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته وظیفه برای روز جمعه (7 دی ماه) بارش در نواحی جنوب غرب کشور به شکل رگبار و رعد و برق پیش بینی می گردد.

وی در ادامه اظهارکرد: از بعدازظهر فردا و طی روز جمعه (6 و 7 دی ماه) سواحل خلیج فارس در استان های بوشهر و خوزستان همچنین سواحل غربی دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

وظیفه در خاتمه درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا (6 دی ماه) صاف در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش بینی می گردد. دمای هوا در این روز به 12 و 4 درجه سانتیگراد می رسد. آسمان پایتخت جمعه (7 دی ماه) نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد خواهد بود. دمای هوا در بین در گرم ترین ساعت 11 درجه سانتیگراد و در سردترین زمان 5 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 132

به "افزایش دما در استان های ساحلی دریای خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دما در استان های ساحلی دریای خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید