کاهش قیمت خودرو در بازار تایک ماه آینده، نقش دلالان در گرانی خودرو

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، احمد نعمت بخش درباره تحویل خودورهای تولیدی که با مشکل نقص فنی روبه رو بودند، شرح داد: برخی قطعه سازان از نظر مواد اولیه قطعات به خارج وابسته هستند که بخش زیادی از این قطعات یا مواد اولیه قطعات در گمرک مانده بود و دولت اخیرا اجازه ترخیص آن ها را بدون پرداخت مابه التفاوت صادرکرده است.

کاهش قیمت خودرو در بازار تایک ماه آینده، نقش دلالان در گرانی خودرو

نعمت بخش با ابراز امیدواری از ترخیص قطعات و مواد اولیه از گمرک اضافه کرد: با توجه به بخشنامه اخیر دولت شرکت ها به دنبال ترخیص قطعات یا مواد اولیه هستند و امیدواریم تا یک ماه آینده ناقصی ها به حداقل برسد و خودروهایی که به مردم پیش فروش گردیده تحویل خریداران شود و با عرضه این خودروها به بازار قیمت ها سیر نزولی پیدا کند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به افزایش فراوری در بازار خودرو شرح داد: خودروسازی در سال 95 نسبت به 94 چهل درصد افزایش فراوری داشته و سال 96 نسبت به سال قبل15 درصد و در دو ماهه اول سال جاری 31درصد افزایش فراوری داشته است. در واقع با توجه به این اصل که قیمت هر کالا را عرضه و تقاضا مشخص می نماید می توان گفت خودروسازان به این صورت فراوری و عرضه را افزایش داده اند.

دلایل آشفتگی های بازار خودرو

نعمت بخش همچنین نقش دلال ها و واسطه ها را در گرانی خودرو کلیدی دانست و گفت : بخش عمده ای از آشفتگی های بازار خودرو به افرادی برمی شود که خودرو به تعداد زیاد خریداری نموده اند و هر روز در روزنامه آگهی فروش خودرو با قیمت های آنچنانی منتشر می نمایند و بدین ترتیب قیمت خودرو را در بازار به صورت روزانه و هفتگی افزایش می دهند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در ادامه خواهان ورود دستگاه های نظارتی به این موضوع گردیده و تاکید نمود: ضروری است همان طور که با اخلال گران ارز و سکه برخورد کردند آنالیز نمایند این کسانی که این آگهی ها را منتشر نموده و اذهان عمومی را مشوش می نمایند چه کسانی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 32

به "کاهش قیمت خودرو در بازار تایک ماه آینده، نقش دلالان در گرانی خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت خودرو در بازار تایک ماه آینده، نقش دلالان در گرانی خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید