هشدار چین به آمریکا و کانادا درباره مدیر هوآوی

به گزارش بیباپ، فارس نوشت: چین نسبت به استرداد احتمالی مدیراجرایی شرکت هوآوی به کانادا و آمریکا هشدار داد و تاکید نمود که اقدامات لازم را درباره آن اتخاذ خواهد نمود.

هشدار چین به آمریکا و کانادا درباره مدیر هوآوی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پرس تراست، چین روز دوشنبه به آمریکا و کانادا نسبت به استرداد مدیرعامل شرکت هوآوی که توسط اُتاوا بازداشت شده است شدیدا هشدار داد و تاکید نمود در صورت استرداد وی اقدامات لازم را علیه آمریکا و کانادا اتخاذ خواهد نمود.

منگ وانژو مدیر بخش مالی شرکت بزرگ هوآوی روز اول دسامبر 2018 توسط کانادا بازداشت شد. اتهام وی کوشش برای دور زدن تحریمهای ایران به وسیله شرکت هواوی و فروش تجهیزات به جمهوری اسلامی ایران است.

به نوشته خبرگزاری رویترز قاضی دادگاه ونکوور با اعلام قرار وثیقه 7.5 میلیون دلاری و چند شرط دیگر (از جمله پوشیدن پابند الکترونیک)، این مدیر هواوی را به صورت مشروط آزاد نموده تا دولت کانادا نهایتا درباره استرداد وی به آمریکا تصمیم بگیرد.

روز سه شنبه منابع خبری غربی از درخواست آمریکا به کانادا برای استرداد وانژو به واشنگتن خبر دادند. وانژو در کانادا و به درخواست آمریکا بازداشت شده بود.

منابع خبری مطلع از پرونده می گویند که اگر اتهامات وانژو در دادگاه ثابت گردد ممکن است با حکم 30 سال زندان روبرو گردد.

با تور چین همراه شوید

هوا چونیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به موضوع استرداد وانژو هشدار داد، پکن اقدامات لازم را علیه آمریکا اتخاذ خواهد نمود.

وی اضافه کرد: هرکسی باید مسئولیت کارهای خود را بر عهده بگیرد. آمریکا و کانادا باید از جدی بودن این پرونده مطلع باشند و هرچه سریعتر در جهت اصلاح اشتباه خود گام بردارند.

وی تاکید نمود که این موضوع سوء استفاده از پیمان استرداد مجرمین است و آمریکا باید از ارائه درخواست برای استرداد وانژو صرفنظر کند.

روزنامه گلوب اند میل کانادا روز سه شنبه گزارش داد که واشنگتن قصد دارد به کانادا درخواست استرداد وانژو را به اتهام تقلب بانکی مرتبط با نقض تحریمهای ایران ارائه کند.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 98

به "هشدار چین به آمریکا و کانادا درباره مدیر هوآوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به آمریکا و کانادا درباره مدیر هوآوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید