مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از مجازات سنگین دانشمند چینی مدعی اصلاح ژنتیکی انسان تا برنامه های واتس اپ برای مبارزه با اخبار جعلی

به گزارش بیباپ، انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین نموده و به صورت خلاصه منتشر می نماید.

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از مجازات سنگین دانشمند چینی مدعی اصلاح ژنتیکی انسان تا برنامه های واتس اپ برای مبارزه با اخبار جعلی

مهمترین رویدادهای امروز دنیای فناوری و تکنولوژی در زیر آمده است:

دولت چین یک دانشمند را که مدتی پیش مدعی شده بود با اصلاح نژادی موفق به حذف ویروس ایدز از بدن یک نوزاد شده است، به شدت محکوم کرد. این پژوهشگر از مدت ها پیش تحت کنترل و نظارت دقیق مقامات امنیتی قرار داشت.

انتظار می رود اولین خطوط تجاری هایپرلوپ تا سال 2022 به بهره برداری عمومی برسد.مدیرعامل شرکتHTT به عنوان یک بازیکن بزرگ صنعت هایپرلوپ در دنیا می گوید تا سال 2022 شاهد تردد گسترده مردم با استفاده از هایپرلوپ خواهیم بود.

واتس اپ با یک ویژگی جدید در کوشش است روند مبارزه با خبرهای جعلی و ویروسی را جدی تر دنبال کند. بر اساس این ویژگی جدید، از این پس کاربران فقط حق دارند هر پیغام را با 5 نفر به اشتراک بگذارند.

با تور چین همراه شوید

فرانسه، گوگل را با رقم 57 میلیون دلار به علت نقض قوانین حریم خصوصی اروپا جریمه نموده است. کمیسیون تنظیم مقررات فرانسه اعلام نموده که گوگل به درستی شرح نمی دهد که چگونه یا چرا داده های مردم را جمع آوری می نماید.

غول خرده فروشی چین و رقیب سرسخت آمازون نخستین پروازهای آزمایشی پهبادها را شروع نموده و تصمیم دارد ارسال کالاها را به وسیله پهبادها انجام دهد.

روث پورات مدیر امور مالی گوگل درست یک روز پس از اعمال جریم 57 میلیون دلاری فرانسه علیه گوگل به این موضوع واکنش نشان داده و می گوید برخلاف نظر منتقدان، داده ها بیشتر شبیه نور خورشیدند تا نفت.

دولت چین در راستای بخشی از برنامه اعتبار اجتماعی خود سیستمی را طراحی نموده است که به کاربران اطلاع می دهد که آیا در شعاع 500 متری آنها فردی با بدهی بالا ایستاده است یا خیر.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 99

به "مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از مجازات سنگین دانشمند چینی مدعی اصلاح ژنتیکی انسان تا برنامه های واتس اپ برای مبارزه با اخبار جعلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از مجازات سنگین دانشمند چینی مدعی اصلاح ژنتیکی انسان تا برنامه های واتس اپ برای مبارزه با اخبار جعلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید