قوها تغییر اقلیم را حس نموده اند

به گزارش بیباپ، رئیس اداره محیط زیست محمودآباد با اشاره به درک قوها از تغییر اقلیم گفت: سال جاری همانند سال های گذشته با گرم شدن هوا قوهای مهاجر راستا بازگشت به سرزمین مادری شان را شروع کردند.

قوها تغییر اقلیم را حس نموده اند

به گزارش ایسنا، علی محمد دعاگو با بیان این که با گرم شدن هوا و گذشت 5 ماه از حضور پرندگان مهاجر در تالاب سرخرود، سفر پرندگان به سرزمین مادری شان شروع شده است، گفت: نخستین گروه قوهای مهاجر در 16 بهمن، آماده سفر از تالاب سرخ رود به مقصد سیبری شدند.

وی ضمن ابراز نگرانی از حضور کم پرندگان مهاجر با توجه به گرم شدن هوای منطقه، توضیح داد: این رویه نشان دهنده گرم شدن هوا و تهدیدات جدی تغییرات اقلیمی بوده که پرندگان مهاجر آن را به خوبی درک و خود را با این تغییرات وفق دادند.

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد گفت: سال های گذشته در نیمه اسفند، پرندگان مهاجر، بازگشت شان را شروع می کردند اما در امسال، به علت شرایط آب و هوایی منطقه، این بازگشت در نیمه بهمن رقم خورد.

دعاگو با بیان این که بازگشت پرندگان به سرزمین مادری به دلیل زاد و ولد و تخم گذاری بسیار مهم است، گفت: زاد و ولد و تخم گذاری این پرندگان تکمیل کننده چرخه زندگی این موجودات زیبا است.

وی اضافه نمود: معیارهای مختلفی در سطح استان و شهرستان در زمینه حفاظت از پرندگان مهاجر و جلوگیری از شکار غیرمجاز انجام شده و امسال شاهد عملکرد بهتر و موثرتر نسبت به گذشته بودیم.

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد با بیان این که امسال 500 بال از قوها در تالاب سرخرود حضور داشتند، بیان نمود: با فرهنگ سازی مناسب در راستای حفظ محیط زیست برای سال های آینده با آمادگی بیشتر به استقبال این پرندگان مهاجر خواهیم رفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 166

به "قوها تغییر اقلیم را حس نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوها تغییر اقلیم را حس نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید