خانم سخن گو، کرسی نیکی هیلی را نپذیرفت

به گزارش بیباپ، ایسنا نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هدر ناوئرت، سخنگوی این وزارتخانه که به عنوان یکی از گزینه های دونالد ترامپ برای سفیری آمریکا در سازمان ملل به صورت غیررسمی مطرح شده بود، از کاندیداتوری برای این سمت انصراف داد.

خانم سخن گو، کرسی نیکی هیلی را نپذیرفت

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ناوئرت در بیانیه ای از جانب این وزارتخانه اظهار کرد: دو ماه گذشته برای خانواده من طاقت فرسا بود و بنابراین آنچه که بیشتر از همه به نفع خانواده من است، این است که من کاندیداتوری ام را از این سمت لغو کنم.

بنا به گفته بعضی دستیاران کنگره مطرح شدن کاندیداتوری ناوئرت در سنا با توجه به اینکه او احتمالاً با پرسش های سختی در مورد تجربه کم سیاست خارجی اش روبه رو می شد، وضعیت سختی را به وجود می آورد.

همچنین به گفته یک دستیار، یک مساله مناقشه برانگیز دیگر نیز مربوط به پرستاری است که او و همسرش استخدام نموده بودند.

بلومبرگ گزارش کرد که این مساله مرتبط با یک پرستار خارجی است که به صورت قانونی در آمریکا حضور داشته، اما مجوز قانونی برای کار نداشته است.

به گفته یکی از این دستیاران کنگره، بعضی از مقام ها در فرآیند آنالیز ناوئرت برای این سمت به بی تجربگی او اشاره نموده و قابلیت وی برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را زیر سوال برده بودند.

پیش از این نیکی هیلی برای تقریباً مدت دو سال اول دولت ترامپ، سفیر آمریکا در سازمان ملل بود و در ماه اکتبر بیان کرد که تا انتها سال 2018 از این سمت کنار می رود.

در ماه دسامبر گذشته ترامپ بیان کرد که ناوئرت را برای این سمت در نظر گرفته و او را بسیار با استعداد، هوشمند و سریع توصیف کرد و گفت که از نظر وی ناوئرت مورد احترام همه است.

به دنبال کنترل مجلس سنا از سوی جمهوری خواستار بعد از انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر تأیید شدن کاندیداتوری او برای این سمت محتمل به نظر می رسید. با این حال تاکنون ترامپ به صورت رسمی نام ناوئرت را در سنا برای تأیید مطرح ننموده و هیچ جلسه استماع برای تأیید وی نیز برنامه ریزی نشده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: ترامپ به زودی کاندیدای سفیر آمریکا در سازمان ملل را معرفی خواهد نمود.

ناوئرت پیش از آنکه سخنگوی وزارت امور خارجه گردد خبرنگار شبکه فاکس نیوز آمریکا بود. او بعد از آنکه ترامپ رکس تیلرسون، وزیر خارجه قبلی را برکنار کرد، در وزارت خارجه آمریکا به ویژه در دوران پامپئو پیشرفت کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا، پامپئو گفت، به تصمیم ناوئرت در مورد این سمت در سازمان ملل احترام می گذارد و او وظایف اش را به عنوان عضو بلندپایه تیم اش با کیفیتی بی همتا انجام داده است.

ناوئرت در این بیانیه ارائه شده از سوی وزارت خارجه آمریکا توضیح داد: خدمت در دولت در دو سال گذشته یکی از بالاترین افتخارات زندگی من بوده و من همواره قدردان رئیس جمهور، وزیر خارجه و همکارانم در وزارت امور خارجه به خاطر حمایت شان خواهم بود.

52310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 165

به "خانم سخن گو، کرسی نیکی هیلی را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانم سخن گو، کرسی نیکی هیلی را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید