دنیا ساز در گفت و گو با خبرنگاران: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای مصوب نشد، پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران

به گزارش بیباپ، رئیس سازمان چای گفت: تاکنون نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای مصوب نشده که انتظار می رود تا سرانجام بهمن نرخ جدید اعلام گردد.

دنیا ساز در گفت و گو با خبرنگاران: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای مصوب نشد، پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران

حبیب دنیا ساز رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار ، از پرداخت 100 درصد مطالبات دولت به چایکاران خبرداد و گفت: دولت تا تاریخ 9 آبان 127.6 میلیارد تومان مجموع مطالبات خود را به طور کامل به چایکاران پرداخت نموده است و کارخانه های چای سازی تنها 8 میلیارد تومان از مطالباتشان باقی مانده که به مرور به حساب تولیدکنندگان واریز می گردد.

وی اضافه نمود: سال جاری 112 هزار و 736 تن برگ سبز چای با ارزش 220 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که از این میزان حدود 25 هزار و 633 تن چای خشک استحصال شده است.

دنیا ساز درباره آخرین وضعیت فروش چای تولیدی اعلام کرد: با توجه به افزایش کیفی چای تولیدی و استقبال مردم برای خرید، مسئله ای در فروش وجود ندارد.

رئیس سازمان چای با اشاره به آخرین وضعیت نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای اعلام کرد: تاکنون نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای مصوب نشده است چرا که برای خرید برگ سبز چای علاوه بر اعلام نرخ باید سازوکارهای خرید معین گردد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد خود را به شورای اقتصاد داده است که انتظار می رود حداقل معادل با تورم نرخ خرید تضمینی تا انتها بهمن اعلام گردد تا بتوان برنامه ریزی های لازم را برای خرید انجام داد.

دنیا ساز در انتها درباره آخرین وضعیت تسهیلات به زراعی به چایکاران توضیح داد: برای سال زراعی جاری به وسیله صندوق تخصصی حمایت از صنعت چای 30 میلیارد تومان تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش با بهره 4 درصد در نظر گرفته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 116

به "دنیا ساز در گفت و گو با خبرنگاران: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای مصوب نشد، پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا ساز در گفت و گو با خبرنگاران: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای مصوب نشد، پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید