اولین ربات چینی که اعصاب مغز انسان را جراحی می نماید

به گزارش بیباپ، چینی ها برای اولین بار موفق به فراوری رباتی به نام رمه بات شده اند که می تواند با دقتی بیش از دقت پزشکان جراحی های حساسی را بر روی اعصاب مغز انسان انجام دهد.

اولین ربات چینی که اعصاب مغز انسان را جراحی می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از آسین ایج، چینی ها برای اولین بار موفق به فراوری رباتی به نام رمه بات شده اند که می تواند با دقتی بیش از دقت پزشکان جراحی های حساسی را بر روی اعصاب مغز انسان انجام دهد.

پزشکان می توانند از ربات Remebot برای جراحی حساس ترین بخش های مغز بهره بگیرند و نگرانی از بابت آسیب دیدن آن نداشته باشند.

ربات مذکور به خصوص برای جراحی هایی قابل استفاده است که به منظور متوقف کردن خونریزی های داخلی در جمجمه انجام می شوند و سرعت و دقت در موفقیت آنها نقش فراوانی دارد. این ربات می تواند با شناسایی محل خونریزی در مغز، به سرعت جلوی تداوم آن را بگیرد. کل فرایند جراحی توسط این ربات کمتر از 30 دقیقه به طول می انجامد.

سفر با تور چین را توصیه میکنیم.

چینی ها علاوه بر Remebot ربات های جراح دیگری نیز فراوری نموده اند. آنها قبلا ربات جراحی فراوری نموده اند که با استفاده از شبکه های نسل پنجم مخابراتی از راه دور قابل کنترل است. ربات مذکور توسط جراح از فاصله حداکثر 50 کیلومتری مدیریت شده و بازوی رباتیک آن با موفقیت برای جراحی کبد یک حیوان آزمایشگاهی به کار گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 119

به "اولین ربات چینی که اعصاب مغز انسان را جراحی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ربات چینی که اعصاب مغز انسان را جراحی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید