اجرای طرح مدارس عاری از خطر در 226 مدرسه کرمانشاه

به گزارش بیباپ، سلمان محمدی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در حوزه نظارت بر اجرای درس تربیت بدنی سال تحصیلی گذشته 677 مدرسه و سال جاری 686 مدرسه تحت پوشش نهاده شد و در زمینه تجهیز، بهسازی و متناسب و ایمن سازی مدارس بر اساس کتب راهنمای معلم تربیت بدنی از 191 مدرسه به 199 مدرسه افزایش یافت.

اجرای طرح مدارس عاری از خطر در 226 مدرسه کرمانشاه

وی از حضور 114 هزار و 731 نفر دانش آموز در المپیادهای درون مدرسه ای اطلاع داد و گفت: شمار دانش آموزان شرکت کننده در ورزش صبحگاهی از 93 هزار دانش آموز سال جاری به 98 هزار نفر رسیده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح حیاط پویا در مدارس استان اطلاع داد و بیان نمود: در قالب این طرح اشکال هندسی بر روی دیوار و حیاط مدرسه برای داشتن زنگ تفریحی فعال کشیده می گردد.

وی با بیان اینکه تجهیز، حفظ و نگهداری 32 سالن ورزشی خارج از مدرسه در دستور کار است، گفت: در راستای توانمند سازی نیروی انسانی 26 هزار و 536 نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

محمدی از حضور بیش از 28 هزار دانش آموز در مسابقات مدرسه و کانون قهرمانی اطلاع داد و گفت: به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی برنامه های مختلفی در راستای توانمندسازی نیروی انسانی شامل دانش آموزان، اولیا و همکاران در قالب برنامه عاری از خطر در 226 مدرسه اجرا می گردد.

وی با اعلام اینکه برنامه مهارت های مقابله با رفتارهای پرخطر در 299 مدرسه اجرا می گردد، گفت: مهارت مراقبت از خود در برابر آسیب های اجتماعی در یک هزار و 189 مدرسه در دست اجرا است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای برنامه های پیشگیری با رویکرد اجتماع محور ویژه کارکنان و والدین دانش اموزان اطلاع داد و اضافه کرد: 201 هزار نفر ـ ساعت آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی به والدین دانش آموزان ارائه می گردد.

وی توزیع 7541 بسته فرهنگی، اجرای 26 پروژه آسیب های اجتماعی، برپایی 571 نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس را از دیگر برنامه های در دستور کار اعلام و توضیح داد: 17000 دانش آموز در جشنواره نوجوان سالم حضور خواهند یافت.

محمدی همچنین به توانمندسازی روانی ـ اجتماعی دانش آموزان 200 مدرسه در مقطع متوسطه اول و اجرای طرح همکاری خانه و مدرسه در 16 مدرسه ابتدایی و اجرای نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در مدارس شهرستان های پاوه و هرسین و شش مدرسه ناحیه یک شهرستان کرمانشاه اشاره نمود.

وی از اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با همکاری بهزیستی اطلاع داد و گفت: شمار دانش آموزان طرح سفیر سلامت از 31 هزار نفر به 47 هزار نفر رسیده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه توضیح داد: 1250 دانش آموز در بحث اصول ایمنی و حفظ محیط زیست آموزش داده خواهند شد و 9700 بسته فرهنگی در راستای مسائل بهداشتی توزیع می گردد.

به گفته محمدی، 193 هزار دانش آموز تحت پوشش برنامه های آموزش سلامت دهان و دندان قرار می گیرند و نظارت بر تغذیه سالم در 14 درصد مدارس استان اجرا می گردد.

وی از اجرای طرح دادرس با همکاری هلال احمر و حضور 150 تیم دانش آموزی اطلاع داد و عنوان نمود: سال جاری 270 هزار دانش آموز تحت اجرای طرح مکمل کمک ویتامین D و آهن قرار می گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین از اجرای طرح اتقای سلامت نوجوانان با حضور 1000 نفر از دانش آموز اطلاع داد.

محمدی بیان نمود: سه اداره تربیت بدنی و فعالیت های بدنی، سلامت وتندرستی، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی زیرمجموعه این معاونت هستند که سال گذشته این معاونت در سطح کشور حائز رتبه نخست از نظر عملکردی شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 145

به "اجرای طرح مدارس عاری از خطر در 226 مدرسه کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح مدارس عاری از خطر در 226 مدرسه کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید