یونان: به جای آلمان فرانسه باید سیاست های اروپایی را پیش ببرد

به گزارش بیباپ، خبرنگاران: نخست وزیر جدید یونان با تاکید بر اینکه بازگشت به رشد مالی باید اولویت داشته باشد، خواهان ایفای نقش رهبری فرانسه به جای آلمان در روند تغییر سیاست های اروپایی شد.

یونان: به جای آلمان فرانسه باید سیاست های اروپایی را پیش ببرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت، آلکسیس تسیپراس نخست وزیر جدید یونان بعد از دیدار با رئیس جمهوری فرانسه در پاریس تاکید نمود که نه آلمان بلکه فرانسه باید سیاست در اروپا را پیش ببرد. بازگشت به رشد مالی باید اولویت داشته باشد.

به این ترتیب نخست وزیر یونان خواهان یک دگرگونی در اتحادیه اروپا که منجر به سیاست های محبت آمیز تر با رشد مالی گردد شده و گفت: ما احتیاج به یک توافق جدید برای بازگشت به رشد مالی و تقویت اشتغال و انسجام اجتماعی داریم.

تسیپراس در ادامه توضیح داد که در این کوشش ها ما بخصوص به فرانسه که نقشی تضمین کننده را ایفا نماید احتیاج داریم. فرانسه باید نقش پیشگام و قهرمان در این تغییر سیاست اروپا را بر عهده گیرد.

نخست وزیر جدید یونان همچنین گفت: ما هیچ تهدیدی برای اروپا نیستیم.

این سیاستمدار چپ گرا همچنین خواهان همکاری بیشتر با اتحادیه اروپا برای غلبه بر بحران رشد و بدهی کشور خود و این اتحادیه شد. تسیپراس در مبارزات انتخاباتی خود بازگشت از سیاست های ریاضتی سخت را اعلام نموده بود.

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه هم بیان کرد که به خروجی انتخابات 25 ژانویه در یونان باید احترام گذاشته گردد. رای مردم یونان یک رد آشکار سیاست های ریاضتی صرف است. اما همزمان باید به قواعد اروپایی و تعهدات درباره بدهی های دولتی احترام گذاشته گردد و مسئولیت در قبال ارز مشترک اروپایی پذیرفته گردد.

تسیپراس قبل از دیدار با اولاند در بروکسل برای اولین بار با یان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپایی و دونالد توسک رئیس شورای اروپایی دیدار کرد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 370

به "یونان: به جای آلمان فرانسه باید سیاست های اروپایی را پیش ببرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان: به جای آلمان فرانسه باید سیاست های اروپایی را پیش ببرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید