گفتگوی ترامپ با رهبران اروپایی در آستانه نشست گروه 20

به گزارش بیباپ، رئیس جمهور آمریکا در آستانه نشست رهبران گروه 20 در شهر هامبورگ با رهبران آلمان و ایتالیا بر سر مسائلی مثل تغییرات اقلیمی، تجارت و مهاجرت مصاحبه نموده است.

گفتگوی ترامپ با رهبران اروپایی در آستانه نشست گروه 20

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور زمستان ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که به نظر می رسد نشست آینده رهبران گروه 20 محل دیگری برای بروز اختلافات شدید بین رهبران دنیا باشد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا درباره مسائل مختلفی از جمله تغییرات آب و هوایی، مهاجرت و تجارت مصاحبه نموده است.

نشست 2 روزه رهبران گروه 20 از روز آدینه در هامبورگ آلمان شروع خواهد شد. این نشست یک ماه پس از اجلاس گروه 7 در سیسیل ایتالیا برگزار خواهد شد، در اجلاس گروه 7 نیز اختلافات عمیق بین ترامپ و سایر رهبران کشورهای صنعتی و توسعه یافته بر سر همین مسائل آشکار شد. مواضع ترامپ در قبال ناتو نیز بسیاری از متحدان آمریکا را به شدت نگران نموده است. ترامپ میخواهد در نشست گروه 20 دیدارهای جداگانه ای با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و احتمالا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشته باشد. این نخستین دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه خواهد بود.

یک مقام کاح سفید تاکید نمود: ترامپ یک مذاکره تلفنی تفصیلی با مرکل داشته و این مصاحبه متمرکز بر مسائلی شامل تجارت و تغییرات آب و هوایی بوده است.

یک ماه پیش بود که ترامپ گفت آمریکا باید از توافقنامه بین المللی پاریس که با هدف کاهش آلاینده های هوا و تغییرات آب و هوایی است، خارج گردد. دولت ترامپ فشار زیادی را به کشورهای گروه 20 وارد نموده است تا مازاد فراوری دنیای فولاد را کاهش دهند.

این مقام کاخ سفید اضافه کرد: ترامپ مصاحبهی جداگانه ای نیز با پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا داشته و ترامپ در این مصاحبه از کوشش های ایتالیا برای حل و فصل بحران مهاجرت از لیبی تقدیر نموده است.

مرکل هفته گذشته از احتمال منازعه آشکار با ترامپ در جریان نشست هامبورگ خبر داده است ولی مقام های دولت ترامپ این مساله را رد نموده اند.

هیتر کانلی مقام وزارت خارجه آمریکا در دوره ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش تاکید نمود: متحدان اروپایی آمریکا هنوز پس از نشست های گروه 7 و ناتو از این مساله به شدت شوکه هستند که ترامپ نسبت به روابط واشنگتن با متحدانش ابراز تردید نموده است.

یک دستیار ارشد کاخ کرملین نیز تاکید نمود: روسیه و آمریکا هنوز در حال رایزنی بر سر زمان و جزییات دیدار پوتین و ترامپ هستند.

از زمان به قدرت رسیدن ترامپ، روسیه بارها تمایل خود را برای دیدار و دیدار روسای جمهور دو کشور اعلام نموده و امیدوار است تا روابط واشنگتن و مسکو بار دیگر بهبود یابد، روابطی که در دوره اوباما به پایین ترین سطح ممکن پس از انتها جنگ سرد تنزل یافته است.

وزارت خارحه آمریکا گفت: توماس شانون دیپلمات ارشد آمریکایی روز دوشنبه با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در واشنگتن دیدار نموده تا مقدمات دیدار ترامپ و پوتین را فراهم نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 774

به "گفتگوی ترامپ با رهبران اروپایی در آستانه نشست گروه 20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی ترامپ با رهبران اروپایی در آستانه نشست گروه 20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید