پلیس لندن 150 عضو جنبش شورش انقراض را بازداشت کرد

به گزارش بیباپ، پلیس انگلیس بیش از 150 عضو جنبش شورش انقراض را در نقاط مختلف شهر لندن به جرم درخواست برای توجه بیشتر به مسائل زیست محیطی و کاهش آلاینده ها دستگیر کردند.

پلیس لندن 150 عضو جنبش شورش انقراض را بازداشت کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس ارزان همراه باشید.

به گزارش، رسانه های انگلیسی اعلام کردند پلیس لندن بیش از 150 نفر معترضان جنبش محیط زیستی شورش انقراض را در نقاط مختلف شهر لندن به جرم درخواست برای توجه بیشتر به مسائل زیست محیطی و کاهش آلاینده ها با روش هایی که نافرمانی مدنی توصیف شده، دستگیر کردند.

این جنبش اعتراضی که علیه سیاست های دولت انگلیس درباره محیط زیست، سلاح های هسته ای و ریاضت مالی اعتراض می نماید، از صبح روز دوشنبه فعالیت های خود را در لندن، شروع کرد.

جنبش شورش علیه انقراض که پارسال با تدبیر شماری از دانشگاهیان انگلیس شروع شد، از روز دوشنبه به مدت یک هفته، برنامه های اعتراضی خود را علیه سیاست های ضد محیط زیست دولت های دنیا اجرا می نماید. شماری از اعضای این جنبش که از دیروز با برپایی چادر هایی در هاید پارک در مرکز لندن خوابیده بودند، از صبح روز دوشنبه با تجمع در میادین و خیابان ها، اقدامات اعتراضی خود را شروع کردند.

اعضای جنبش علیه انقراض معتقدند کشور های صنعتی که بیشترین آلاینده های کره زمین را فراوری می نمایند و زندگی همه جانداران و گیاهان را به خطر انداخته اند، متناسب با سهم خود در آلایندگی برای کاهش آلاینده ها گام بر نمی دارند.

به گفته آنان، این شرایط موجب شده شمار زیادی از گونه های مختلف گیاهی و جانوری در دنیا از بین برود و محیط زیست و جان انسان ها نیز هر روز بیشتر از قبل، تهدید می گردد.

در همین حال اقدام صلح آمیز هواداران محیط زیست در پاریس با دخالت پلیس فرانسه به خشونت کشیده شد و شعار های ضد پلیس را به دنبال داشت.

هواداران محیط زیست در فرانسه در چارچوب جنبشی موسوم به شورش انقراض یک مرکز خرید را در پاریس برای ساعت ها اشغال کردند. اشغال 17 ساعته یکی از مراکز خرید در پاریس در چارچوب این برنامه اعتراضی یک هفته ای به درگیری بین معترضان و نیرو های امنیتی منتهی شد.

صد ها تظاهرات نماینده ساعت 10 روز شنبه به آرامی وارد این مرکز خرید شدند. این مرکز خرید به عنوان نمادی از نظام سرمایه داری برای این اقدام انتخاب شده بود. معترضان فقط بخشی از این مرکز خرید را اشغال نموده بودند. تجمع نمایندگان هوادار محیط زیست بعدازظهر شنبه و زمان تعطیلی این مرکز، حاضر به ترک ساختمان نشدند و تصمیم گرفتند شب را در همان محل بمانند.

معترضان در های ورودی مرکز را بسته بودند و تصاویر منتشر شده در شبکه های مجازی، نشان می دهد نیرو های امنیتی برای ورود به ساختمان از گاز اشک آور استفاده کردند. در تصاویر دیده می گردد که بعضی از معترضان با تقلید از تظاهرات نمایندگان هنگ کنگی، بر زمین نشسته و چتر هایی را بالای سرشان نگه داشته بودند.

معترضان ساعت چهار بامداد تصمیم به ترک ساختمان گرفتند. در ابتدای این حرکت اعتراضی، تظاهرات مسالمت آمیز بود و شعار هایی در مخالفت با نظام سرمایه داری به گوش می رسید. اما در اواخر روز شعار های نوشته شده روی دیوار علیه پلیس، بیشتر جلب توجه می کرد.

شورش انقراض که تقریبا یک سال پیش شروع به کار کرد، برای اقدامات اعتراض آمیز در 60 شهر دنیا برنامه ریزی نموده است. این اعتراضات یک هفته ای از روز دوشنبه شروع می گردد. ایجاد راه بندان و اشغال اماکن در لندن یکی از برنامه های این جنبش است. معترضان در پاریس نیز تا دوازدهم ماه اکتبر همه روزه اقداماتی انجام خواهند داد. اقیانوس ها، ضایعات پلاستیک و مهاجرت اجباری مرتبط با تغییرات آب و هوایی، محور اعتراضات برنامه ریزی شده برای پاریس خواهد بود.

اعتراضات شورش انقراض در ماه ژوئن در پاریس و انتشار تصاویری از پلیس در حال استفاده از گاز شیمیایی برای پراکنده کردن معترضان، به طور گسترده ای در شبکه های اینترنتی منتشر شد و انتقاد هایی را در پی داشت و دولت را به انجام تحقیقاتی در این خصوص وادار کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 443

به "پلیس لندن 150 عضو جنبش شورش انقراض را بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس لندن 150 عضو جنبش شورش انقراض را بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید