پامپئو در ملاقات با وزیر خارجه سعودی از مقابله با ایران صحبت کرد

به گزارش بیباپ، وزیر خارجه آمریکا با انتشار تصویری از دیدارش با وزیر خارجه سعودی، گفت دو کشور برای تقابل با رفتار ثبات زدای ایران با یکدیگر شراکت و همکاری دارند.

پامپئو در ملاقات با وزیر خارجه سعودی از مقابله با ایران صحبت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی روز چهارشنبه در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند. به گفته واشنگتن، ایران یکی از موضوعات مورد بحث در این دیدار بوده است.

پامپئو با انتشار تصویری از این دیدار، در توییتر نوشته است: در حالی که ما با رفتار ثبات زدای ایران مقابله می کنیم، مشارکت ایالات متحده و عربستان سعودی از اهمیت حیاتی برخوردار است.

وی اضافه نمود: ما همچنین در کاستن از تنش ها در یمن منفعت مشترک داریم. از دیدار با فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی درباره این موضوعات مربوط به امنیت منطقه ای خرسندم.

این سفر در حالی اجرا شده است که ائتلاف سعودی اخیرا در جریان حمله گسترده خود به یمن برای تصرف صنعا با شکست بزرگی روبرو شده و در مناطقی چون نهم خسارات و تلفات گسترده ای را متحمل شده است. آمریکا اصلی ترین پشتیبان عربستان سعودی در حمله به یمن به شمار می آید و تا به امروز از پذیرش درخواست های بین المللی برای توقف صادرات سلاح به عربستان خودداری نموده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 867

به "پامپئو در ملاقات با وزیر خارجه سعودی از مقابله با ایران صحبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو در ملاقات با وزیر خارجه سعودی از مقابله با ایران صحبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید