پاسخ چین به درخواست ترامپ درباره بایدن: در امور دیگران دخالت نمی کنیم

به گزارش بیباپ، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به درخواست رئیس جمهور آمریکا از پکن برای تحقیق در خصوص فرزند جو بایدن، گفت پکن در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی کند.

پاسخ چین به درخواست ترامپ درباره بایدن: در امور دیگران دخالت نمی کنیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تحقیق در خصوص خانواده بایدن را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، گنگ شانگ که در نشست خبری هفتگی صحبت می کرد، در پاسخ به سؤالی در خصوص درخواست ترامپ، گفت پکن در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی نماید.

ترامپ که اخیرا به سوء استفاده از اختیاراتش برای بی اعتبار کردن جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها متهم شده، هفته گذشته در گفت وگو با خبرنگاران به صورت علنی از چین خواست اگر اطلاعاتی علیه بایدن و پسر او، هانتر، در اختیار دارند، منتشر نمایند.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر هم در یک مکالمه تلفنی که حالا متن آن منتشر شده، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را برای پیشبرد تحقیقات قضایی علیه هلدینگ بریسما که هانتر بایدن یکی از اعضای هیأت مدیره آن است، تحت فشار قرار داده بود.

ترامپ ادعا نموده است که هدف از استخدام هانتر بایدن، استفاده از نفوذ وی و جلب حمایت دولت سابق آمریکا بوده است. وی همچنین ادعا نموده که پسر بایدن از یک شرکت چینی چند میلیون دلار پول دریافت نموده، بی آنکه نقش مشخصی در آن شرکت داشته باشد.

هرچند رئیس جمهور آمریکا این موضوع را انکار می نماید، اما شواهد ظاهرا نشان می دهد که او امیدوار است با پیشبرد پرونده قضایی علیه پسر بایدن، رقیب بالقوه خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را بی اعتبار کند. انتشار اطلاعات در خصوص این اقدامات ترامپ، به شروع رسمی روند استیضاح وی در مجلس نمایندگان آمریکا منجر شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 418

به "پاسخ چین به درخواست ترامپ درباره بایدن: در امور دیگران دخالت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ چین به درخواست ترامپ درباره بایدن: در امور دیگران دخالت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید