پاسخ شورا به اعتراض فرمانداری به مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران، علی اعطا در صدوبیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان آنالیز نامه فرماندار تهران درباره اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران، اظهار کرد: این مصوبه در شورا تصویب شد و هیأت تطبیق در مهلت دوهفته ای برای آنالیز مصوباتی که در اختیارش قرار می گیرد، نسبت به دو مورد اشکال گرفت.

پاسخ شورا به اعتراض فرمانداری به مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای

وی بابیان اینکه به بر اساس نظر هیأت تطبیق مصوبه شورا با دو مصوبه از شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مغایر است، اضافه نمود: یکی از این مصوبات ضوابط و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری است که در سال 87 به تصویب رسیده و دیگری مصوبه پیرامون تهیه و تدوین دستورالعمل تشخیص بناهای شاخص و گردش کار آن ها است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در مطالعات شورا هر دو مصوبه دیده شده و البته به لحاظ شکلی ایرادات درست است و اصلاحاتی صورت گرفت.

اعطا با اشاره به اصلاحات اجرا شده اضافه نمود: نکته اول این است که در مصوبه ضوابط و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری که در سال 87 تصویب شده مصوبه شورا در راستای ضوابط تصویبی فعالیت خواهد نمود و این موضوع اصلاح شد و در مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی به منظور معیارهای شناسایی بناهای شاخص برای اینکه این هم پوشانی اشکال ایجاد نکند عبارت بنای شاخص را به بنای خاص تغییر دادیم.

رئیس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران بابیان اینکه در بخشی از مصوبه شورا کمیته بناهای شاخص معرفی شده است گفت: عبارت شاخص را تغییر دادیم البته این موضوع هم ذکر شد که پروژه هایی که در کمیته فنی شماره 3 شورای عالی و یا کمیته ارتقا سیما و منظر شهری به تصویب می رسد نیازی به تصویب در کمیته بناهای خاص نخواهند داشت و به این ترتیب مغایرت رفع خواهد شد و با توجه به مذاکرات و هماهنگی هایی که با دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اجرا شده با این اصلاح دیگر مسئله ای نخواهیم داشت.

اعطا بیان کرد: کلیه مصوبات، عملیات و ضوابط ابلاغی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری است لازم الاجراست. درنهایت اصلاحیه کمیسیون در رابطه با نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران با 15 رأی موافق و یک مخالف به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 162

به "پاسخ شورا به اعتراض فرمانداری به مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ شورا به اعتراض فرمانداری به مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید