ویروس کرونا قبل از چین وارد آمریکا شده بود

به گزارش بیباپ، روزنامه واشنگتن پست افشا کرد که قبل از چین برخی از شهروندان آمریکا پیش از دسامبر (اواسط آذر) سال گذشته به بیماری کووید 19 مبتلا شده بودند.

ویروس کرونا قبل از چین وارد آمریکا شده بود

واشنگتن پست گزارش می دهد که تجزیه و تحلیل آنتی بادی های موجود در خون های اهدا شده به صلیب سرخ حاکی از آن است که برخی از آمریکایی ها از اواسط دسامبر سال گذشته، قبل از گزارش رسمی اولین موارد ابتلا در چین، به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.

اگرچه اولین مورد به ابتلای ویروس کرونا در آمریکا به طور رسمی در تاریخ 19 ژانویه (29 دی) عنوان شد اما تحقیقات جدید کلینیک بیماری های عفونی ژورنال شواهد قانع کننده ای ارائه می دهد که ویروس کرونا یک هفته قبل از آن وارد آمریکا شده بود.

به گزاش وال استریت ژورنال در 13 دسامبر (23 آذر) سال گذشته تا 17 ژانویه (27 دی) حدود هفت هزار و 389 خون از اهدا کنندکان در آمریکا دریافت شد که محققان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده دریافتند که 106 حاوی آنتی بادی در میان آنان است که می تواند به عفونت ویروس کرونا اشاره داشته باشد.

همچنین از خون های اهدا شده 90 مورد از آنان مورد آزمایش بیشتر قرار گرفت تا اطمینان حاصل شود که آنتی بادی در آنان در پاسخ به دیگر ویروس های کرونا که تنها منجر به سرماخوردگی های معمولی می شود، نباشند.

به نوشته وال استریت ژورنال، در مجموع مشخص شد که از 90 مورد در مجموع 80 مورد از آنان حاوی آنتی بادی بیماری کووید 19 بودند.

با گذشت تقریبا یک سال از ورود بیماری کووید 19 به آمریکا تا کنون شمار نهایی مبتلایان کرونا در این کشور به 14 میلیون و 31 هزار و 757 نفر و مرگ و میر نیز به 275 هزار و 890 نفر رسیده است.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون هشت میلیون و 283 هزار نفر گزارش شده است.

امریکا در حالی شاهد افزایش شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر است که دولت ترامپ با توجه به عدم کسب پیروزی در انتخابات 2020 ریاست جمهوری مهار فرایند کرونا در کشور را متوقف کرده و تنها بر ادعاهای بی اساس انجام تقلب در انتخابات متمرکز شده است.

دکتر آنتونی فاوچی متخصص بیماری های عفونی آمریکا گفت که اگرچه مردم از فاصله گذاری اجتماعی خسته شده اند، اما باید تا زمان تهیه واکسن مقاومت کنند.

در حال حاضر، بیشتر ایالت های آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، محدودیت های تازه ای وضع کرده اند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1482

به "ویروس کرونا قبل از چین وارد آمریکا شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا قبل از چین وارد آمریکا شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید