ورود 3 محموله 200 هزار تنی نهاده های دامی به بندر شهید بهشتی چابهار ، کشتی ها در انتظار تخلیه هستند

به گزارش بیباپ، 3 محموله کشتی ذرت و جو به وزن 200 هزار تن وارد بندر شهید بهشتی چابهار شده و یک کشتی تخلیه شده و دو کشتی دیگر در انتظار تخلیه اند.

ورود 3 محموله 200 هزار تنی نهاده های دامی به بندر شهید بهشتی چابهار ، کشتی ها در انتظار تخلیه هستند

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، طی یکی دو هفته گذشته سه کشتی محموله ذرت و جو به وزن حدود 200 هزار تن از کشور های اکراین و فرانسه وارد بندر شهید بهشتی چابهار شده و محموله یک کشتی حامل جو خالی شده و دو محموله جو و ذرت هم در انتظار تخلیه است.

حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در پاسخ این سؤال که پس از تحریم های آمریکا علیه ایران میزان واردات نهاده ها چقدر بوده است، گفت: طی شش ماه نخست سال میزان واردات نهاده های دامی نسبت به مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش یافته و تنها دلیل آن این است که می خواهیم تولیدکنندگان اطمینان بیشتری از تأمین نهاد ها در شرایط فعلی تحریم داشته باشند.

لازم به ذکر است، شرکت پشتیبانی امور دام این سه محموله نهاده های دامی شامل ذرت و جو را از طریق بندر چابهار وارد کشور کرده است و مسئولان این شرکت دلیل انتخاب بندر چابهار را وجود دستگاه های مکنده بزرگ جهت تخلیه سریع بار و نیز هزینه پایین ارسال آن به مناطق مختلف کشور عنوان می کنند. اما واردات این شرکت از طریق سایر بنادر کشور نیز انجام می شود.

ورناصری در ادامه گفت: وظیفه اصلی شرکت پشتیبانی امور دام تأمین ذخیره استراتژیک در کشور است و اقدامات بزرگی هم برای تأمین این اقلام انجام داده است.

وی گفت: در شرایط فعلی که برخی می خواهند با تحریم شرایط سختی را به کشور تحمل کنند هنر دولت باشد که اثرات تحریم را به حداقل برساند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه تأمین نهاده برای تولید محصولات پروتئینی بسیار مؤثر است، گفت: نهاده هایی که وارد کشور می شود برای تولید 2.2 میلیون تن گوشت مرغ، 850 هزار تن گوشت قرمز، 900 هزار تن تخم مرغ و 9 میلیون تن شیر استفاده می شود.

ورناصری با بیان اینکه تأمین نهاد ها برای کشور از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: حجم سنگینی از واردات از کشور های مختلف اجرا شده و نتیجه آن آرامش قیمت نهاد ها در بازار و متناسب با آن آرامش قیمت نهاد های مرغ و تخم مرغ شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ مازاد کیلویی 12 هزار و 700 تومان و مرغ بسته بندی به قیمت 13 هزار تومان از تولیدکنندگان خریداری می شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت ذرت در بازار افزایش یافته است، گفت: قیمت ذرت در بازار کیلویی 1700 تا 1750 تومان است و آنچه گفته می شود قیمت در بازار به دلیل عدم توزیع مناسب به کیلویی 2 هزار تومان رسیده مبنای درستی ندارد.

وی گفت: در یک هفته گذشته توزیع 200 هزار تن ذرت در سراسر کشور برنامه ریزی شده و دامداران متناسب با ضریب تولید و سهمیه شان از مبادی ورودی و انبار ها می توانند خریداری کنند؛ که اکنون قیمت ذرت در بندر کیلویی 1350 تومان و در استان ها کیلویی 1600 تومان است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تأکید کرد: روند واردات نهاد های دامی به همین روال تا سرانجام سال ادامه خواهد یافت و هیچ مسئله ای برای تأمین نهاده های تولیدکنندگان وجود ندارد.

دو نفر از مدیران هماهنگی کشتی آیلند مارشال اعلام کردند که اهل اکراین هستند و روزانه حدود 12 هزار تن جوی وارداتی آن ها تخلیه می شود. آن ها گفتند تحریم های آمریکا هیچ اثری بر حمل محموله های آن ها نداشته است. محموله از اکراین خریداری شده و مالک کشتی یونانی است.

لازم به ذکر است، ورود محموله های 70 هزار تنی نهاد های دامی و سایر کالا ها به بنادر کشور و صف انتظار آن ها برای تخلیه نشانه ای از کم اثری تحریم ها برای کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 496

به "ورود 3 محموله 200 هزار تنی نهاده های دامی به بندر شهید بهشتی چابهار ، کشتی ها در انتظار تخلیه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 3 محموله 200 هزار تنی نهاده های دامی به بندر شهید بهشتی چابهار ، کشتی ها در انتظار تخلیه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید